elektromobiltás
Ezentúl a sportosan elegáns Grandland X Hybrid4 vezeti fel a márka SUV-portfólióját, amelynek típusai a Grandland X, a Crossland X és a Mokka X. Az összetéveszthetetlen fekete géptetős (opció) Grandland X Hybrid4-et 1,6 literes benzines turbómotor és két villanymotor összesen 300 lóereje hajtja. Fogyasztása a WLTP1/NEFZ2 ciklus szerint 2,2 l/100 km, CO2-emissziója 49 g/km (mindkettő súlyozott, kombinált, ideiglenes adat). Az Opel első konnektoros hibridjének értékesítése még az első félévben megkezdődik; az első vevők 2020 elején vehetik át az autót.
Az Opel Grandland X Hybrid4 nagymértékben hozzájárul a jövőbeli szigorúbb CO2-célok eléréséhez. További villamosított modellként rajthoz áll az új Corsa-generáció akkumulátoros villanyautó verziója, amely szintén ez évtől megrendelhető lesz, újabb mérföldkőként – az új, nagyon hatékony belsőégésű motorok mellett – az Opel folyamatos haladásában a fenntartható autózás felé. 2024-ig valamennyi modelljének lesz elektromos variánsa.
Az Opel emberközeli, felvillanyozó német márka, ezt jelzi az élvonalbeli konnektoros hibrid technikával ellátott új Grandland X-variáns. A Grandland X Hybrid4 hajtóművének elemei:
Az 1,6-os benzines gép főképp közepes és nagy sebességnél dolgozik, míg az elektromos hajtás lassúbb menetben. Az Opel Grandland X Hybrid4 a WLTP-menetciklus1 szerint akár 50 kilométert is megtehet tisztán elektromosan (NEFZ2szerint 60 kilométer). Ez a hatótáv német tanulmányok szerint lefedi az átlagos napi autózások kereken 80 százalékát, tehát útjainak zömét nulla emisszióval teheti meg a Grandland X Hybrid4.
Az Opel Grandland X Hybrid4 vezetője négyféle menetmód – elektromos, hibrid, összkerékhajtás és sport – közül választhat, kedve és a körülmények szerint. Hibrid-módban mindig automatikusan választja ki a jármű a leghatékonyabb hajtásmódot. Városban egyszerűen elektromos módra lehet kapcsolni, és máris zéró emisszióval gurul az autó. Ha bármilyen talajon a lehető legjobb vonóerőre van szükség, aktiválható az összkerékhajtás, amikor belép az elektromos hátsó hajtómű.
A Grandland X Hybrid4-gyel és modern hajtásával ismét innovációkat tesz közkinccsé az Opel – méghozzá nagyon praktikusan. A 3,3 kW-os fedélzeti töltőkészülék (opció: 6,6 kW) csatlakozója a normál tanksapkával ellentétes oldalra került. Az akkumulátort helytakarékosan, a hátsó ülések alá építik be, így sem a komfort, sem a csomagtartó befogadóképessége nem romlik.
Az áram jelenleg Európa szerte olcsóbb a szokásos üzemanyagnál. Ezért nem rendszeresen tankolgatni, hanem akkut tölteni ajánlatos, mert így, a régiótól és a megtett úttól függően, csökken az energiaköltség. A töltési idő az alkalmazott töltőkészüléken múlik. Az autóhoz adott, háztartási konnektorhoz csatlakoztatható kábel mellett az Opel kínál gyorstöltőket is, amelyek nyilvános töltőállomásokon vagy otthoni fali szekrényről használhatók. Például egy 7,4 kW-os fali szekrényről egy óra és 50 perc alatt tölthető fel teljesen az akku.