repülés
A miniszterelnök kijelentette, hogy az MSz-21-esek műszaki szintje meghaladja "az összes jelenleg repülő repülőgépét". Az Irkut repülőgépgyártó új utasszállítójára eddig 175 megrendelés érkezett. Az első MSz-21-300-asokat a legnagyobb orosz légitársaság, az Aeroflot fogja üzembe állítani. A gyártó szerint az új típus "szűzrepülése" december és 2017 februárja között várható, az első gépek leszállítását 2018-ra tervezik, a sorozatgyártás 2020 után kezdődik.
A kéthajtóműves, rövid és közepes hatótávolságú MSz-21-es gépek 150-212 utas szállítására alkalmasak. Oroszországban azt kívánják, hogy ezek lépjenek a szovjet gyártmányú Tu-134-esek, Tu-154-esek, Tu-204-esek és a hasonló polgári repülőgéptípusok helyébe. Oroszország az MSz-21-essel és az első repülését 2008-ban végrehajtó, regionális közlekedésre kifejlesztett - a 75-95 személyes kategóriában - Szuhoj Superjettel próbálja megtörni az Airbus és a Boeing monopóliumát a repülőgépgyártás világpiacán.
Külföldi források szerint az MSz-21-es alkatrészeinek 30 százaléka külföldi eredetű. Szakértők úgy vélik, hogy az új orosz gép az Airbus A-320-as és a Boeing-737-es vetélytársa lehet.