Ausztria

Inkább a munkanélküliség, mint a kevesebb fizetés

2021.04.09.

A MAN Steyrben működő osztrák gyára munkatársainak többsége elutasította Siegfried Wolf, a Magna volt főnökének átvételi ajánlatát. Most be kell zárni az üzemet – írja az automobilwoche.de

 

A MAN teherautó-gyártó azt tervezi, hogy bezárja ausztriai Steyrben található üzemét, mintegy 2300 alkalmazott veszíti el munkáját. Amint azt a Steyr üzemi tanácsa csütörtökön bejelentette, a munkaerő 64 százaléka elutasította, hogy Siegfried Wolf autóipari vezető átvegye az üzemet.  A VW leányvállalata Münchenben közölte: "Ennek eredményeként a MAN most folytatja a Steyr-i üzem bezárásának tervét." A következő tennivaló egy társadalmi terv tárgyalása.

Hogyan tovább Ausztriában? Fotó: MAN

A MAN eddig könnyű és közepes teherautókat épített Steyrben, de a gyártás áttelepítését tervezi a lengyelországi Krakkóba. Wolf, a Magna autóipari beszállító korábbi vezérigazgatója mintegy 1250 alkalmazottat akart átvenni Steyrben, lényegesen alacsonyabb bérekkel, újjáéleszteni a Steyr haszongépjármű-márkát, és továbbra is kis és közepes méretű teherautókat gyártani az üzemben.  Azt is tervezte, hogy vezetőfülkéket szállít az orosz GAZ csoportnak.



A MAN főnöke, Andreas Tostmann márciusban figyelmeztette a munkaerőt, hogy Wolf az egyetlen jövőbeli megoldás az üzem számára. Ellenkező esetben az MAN-nak 2023 végén be kellene zárnia.

Martin Rabe, a MAN igazgatótanácsának emberi erőforrásokért felelős tagja csütörtökön kijelentette: "Valóban nagyon csalódottak vagyunk az eredmény miatt, mivel úgy láttuk, hogy a bezárás alternatívája minden érintett számára nagyon jó út."  A Steyrben dolgozó alkalmazottak több mint 90 százaléka részt vett a szavazásban. 

A Steyrben működő üzemi tanács helyettes vezetője, Helmut Emler az APA osztrák hírügynökségnek elmondta, hogy Wolf koncepciója "meggyőző, de a csökkentések túl komolyak lettek volna". 

Németországban az MAN megállapodott az üzemi tanáccsal és az IG Metall-nal, hogy 3500 munkahelyet szüntet meg jövő év végéig.  Ezt részleges nyugdíjba vonással, határozott idejű munkaszerződések lejártával, az ideiglenes munkavállalók munkahelyeinek csökkentésével, önkéntes végkielégítésekkel és a VW-csoportban bekövetkezett változásokkal kell megvalósítani.

A MAN az elkövetkező néhány évben teherautóit és buszait elektromos hajtássá kívánja alakítani, és teljesen újra akarja magát pozícionálni a jövőbeni beruházások érdekében.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

                                      

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.29
Matrózruhás sofőrök vezették a valaha készült legritkább és legfurcsább buszt, melynek egyetlen....
2025.01.29
Több mint 2,3 millióan utaztak 2024-ben a Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) járatain, ami 178 ezerrel....
2025.01.29
Ötéves csúcsot értek el az autóeladások Oroszországban tavaly, két évvel az után, hogy az ottani....
2025.01.29
A 2020-ban a Škoda első, a Volkswagen-csoport moduláris villamosítási eszközkészletén (MEB) alapuló....
2025.01.29
Az idén megújult Volkswagen Tiguan továbbra is az egyik legjobb ajánlat a kompakt szabadidő-autók....
2025.01.29
Morenth Péter 2021 novembere óta tölti be a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) elnöki tisztségét,....
2025.01.29
Az új Peugeot E- 3008 modellre bevezetése óta több mint százezer megrendelés érkezett be, és ez....
2025.01.29
A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) adatai szerint az idei évre 1,4 millió darab....
2025.01.29
Minden idők legnagyobb forgalmát érte el a Volvo – jelentette be a svéd prémiummárka magyarországi....
2025.01.29
Az Aero Over nevű japán tuningcég gondolt egy merészet, és a Japánban kapható Toyota Crown Sport....