Ausztria
A MAN teherautó-gyártó azt tervezi, hogy bezárja ausztriai Steyrben található üzemét, mintegy 2300 alkalmazott veszíti el munkáját. Amint azt a Steyr üzemi tanácsa csütörtökön bejelentette, a munkaerő 64 százaléka elutasította, hogy Siegfried Wolf autóipari vezető átvegye az üzemet. A VW leányvállalata Münchenben közölte: "Ennek eredményeként a MAN most folytatja a Steyr-i üzem bezárásának tervét." A következő tennivaló egy társadalmi terv tárgyalása.
Hogyan tovább Ausztriában? Fotó: MAN
A MAN eddig könnyű és közepes teherautókat épített Steyrben, de a gyártás áttelepítését tervezi a lengyelországi Krakkóba. Wolf, a Magna autóipari beszállító korábbi vezérigazgatója mintegy 1250 alkalmazottat akart átvenni Steyrben, lényegesen alacsonyabb bérekkel, újjáéleszteni a Steyr haszongépjármű-márkát, és továbbra is kis és közepes méretű teherautókat gyártani az üzemben. Azt is tervezte, hogy vezetőfülkéket szállít az orosz GAZ csoportnak.
A MAN főnöke, Andreas Tostmann márciusban figyelmeztette a munkaerőt, hogy Wolf az egyetlen jövőbeli megoldás az üzem számára. Ellenkező esetben az MAN-nak 2023 végén be kellene zárnia.
Martin Rabe, a MAN igazgatótanácsának emberi erőforrásokért felelős tagja csütörtökön kijelentette: "Valóban nagyon csalódottak vagyunk az eredmény miatt, mivel úgy láttuk, hogy a bezárás alternatívája minden érintett számára nagyon jó út." A Steyrben dolgozó alkalmazottak több mint 90 százaléka részt vett a szavazásban.
A Steyrben működő üzemi tanács helyettes vezetője, Helmut Emler az APA osztrák hírügynökségnek elmondta, hogy Wolf koncepciója "meggyőző, de a csökkentések túl komolyak lettek volna".
Németországban az MAN megállapodott az üzemi tanáccsal és az IG Metall-nal, hogy 3500 munkahelyet szüntet meg jövő év végéig. Ezt részleges nyugdíjba vonással, határozott idejű munkaszerződések lejártával, az ideiglenes munkavállalók munkahelyeinek csökkentésével, önkéntes végkielégítésekkel és a VW-csoportban bekövetkezett változásokkal kell megvalósítani.
A MAN az elkövetkező néhány évben teherautóit és buszait elektromos hajtássá kívánja alakítani, és teljesen újra akarja magát pozícionálni a jövőbeni beruházások érdekében.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!