Torino

Íme a Torinóban megálmodott Suzuki modellek

2023.06.29.

A történet még 2009-ben kezdődött, amikor japán tervezők érkeztek Olaszországba, hogy kiderítsék, hogyan lehetne harmonizálni a japán márkával az olaszosabb és európaibb ízlésű formákat.

Mire is törekszenek Torinóban? Valami mást alkotni, mint a Japán stílus. Valami különlegeset, ami a szigetországi karakteren túl magába hordozza az európai kultúrát és eszméket. De nem csak erről van szó. Torinóban olyan új ötletek is megérlelődtek, amelyeket aztán Japánba és más, az öreg kontinensen kívüli térségekbe is exportálnak.
 
Jó példa erre az új Alto, a városi autó, amelyet a Robassomero Design Centerben alkottak meg, ahol nemcsak a Suzuki Italia központja található, hanem a stílusközpont is, amely közvetlen kapcsolatban áll a japán Hamamatsu-központtal. Két nagy, nyitott térségről van szó, ahová korlátozott a belépés. Csak a négy- és kétkerekűek jövőjét megálmodó, erre felhatalmazott tervezők léphetnek be ide. 
A történet még 2009-ben kezdődött, amikor japán tervezők érkeztek Olaszországba, hogy kiderítsék, hogyan lehetne harmonizálni a japán márkával az olaszosabb és európaibb ízlésű formákat.
A kezdeményezés gyökerei azonban korábbra nyúlnak vissza. Már az első Swift esetében, 2001 és 2006 között kísérleti modellek és vázlatok készültek a Mole-torony árnyékában. A jelentős minőségbeli ugrás 2013-ban következett be. Torinó, az autógyártás bölcsője és a formatervezés úttörője mindig is referenciapont volt Olaszországban, külföldi autógyártóként pedig a japán vállalat számára is. "Ez egy olyan hely, ahol új és különleges ötletek születhetnek" - hangsúlyozza Kimihiko Nakada, a designközpont igazgatója. A torinói stílus képviselőinek három centruma van még a világ különböző pontjain: a hamamatsui és a yokohamai központ Japánban, valamint India, amely a Suzuki központi piaca. "A különböző szemléletmódokból kiinduló fejlesztés nagyon fontos - folytatja Nakada -, ezért a helyi tervezők toborzására is összpontosítunk, ami kiegészül a Japánba irányuló és az indiai Maruti Suzukival folytatott csereprogramokkal".
Ez már csak azért is fontos, mert az új modelleket kifejlesztése immár globális szinten történik. A torinói központ falain a korábban kifejlesztett vagy a közelmúltban bemutatott autók fotói láthatók: Solio, S-Cross és Grand Vitara. Amikor a jövő kerül szóba, a tervezők és dizájnerek arcán széles mosoly jelenik meg. "Több projekten dolgozunk párhuzamosan". Hogy éppen melyiken? "Ezt még nem árulhatjuk el" - nyilatkozták. A titoktartás ebben a szakmában alapvető. "Amikor egy projekt kidolgozása zajlik, valamennyi tervező központunk részt vesz a munkában, és végül a különböző ötleteket a japán felső vezetés elé terjesztjük. Övék a végső döntés" - magyarázza Nakada. Így történt ez az Alto és a Gran Vitara, de más modellek esetében is. 
 
Hasonló a helyzet motorkerékpároknál is, ahol a csapatot Yoshinori Kohinata vezeti. A Suzuki GSX-8S modellje mellett olasz-japán közös fejlesztés eredményei a naked bike-ok. Az új utcai harcos a legutóbbi milánói Eicma kiállításon mutatkozott be.
"Nálunk - mondja Kohinata - a projekt első részét dolgozzák ki, amelyet aztán Japánban véglegesítenek és kodifikálnak. Mi itt az ötletek kovácsai vagyunk ". Az itt született invenciókat különleges verziókhoz is felhasználják, amelyek talán soha nem látnak aszfaltot. Így született meg a virtuális hiperautó, a Vision a Gran Turismo videojátékokhoz.
"Fontos európai bázisként szeretnénk vezető szerepet játszani a jövő Suzukijainak létrehozásában, illetve tovább akarjuk erősíteni jelenlétünket az egyre inkább stratégiai fontosságú indiai és ázsiai piacokon, amelyeknek több közös vonásuk is van az európaiakkal" - jegyzi meg Nakada, felidézve a Suzuki eredetét.  A márka a "Kei-car" alapjaira épült, vagyis a japán kisautóra, amely korlátozott méretű és könnyen kezelhető. Hozzátette: "Olyan innovatív és korszakalkotó termékeket hoztunk létre, mint az első Vitara és a Swift. Ez annak köszönhető, hogy mindig is a nagy figyelmet fordítottunk a formatervezésre. Továbbra is vonzani akarjuk a tehetségeket a világ minden tájáról ide, Torinóba. Többet akarunk tudni Európáról, a kontinensen élők igényeiről, gondolkodásáról, és olyan termékeket akarunk létrehozni itt, amelyeket mindenhol értékelni és szeretni fognak".
 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.28
A berlini kormány célul tűzte maga elé, hogy az elektromos autók száma Németországban 2030-ig....
2024.04.28
A kis SUV a kompakt külső méreteket a lehető legnagyobb utastérrel és tisztán elektromos....
2024.04.28
A Városligetben rendezték a XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapot. ..
2024.04.28
Egy baleset áldozatainak élete és testi épsége perceken, sőt extrém esetben másodperceken múlhat.....
2024.04.28
A BMW Group Gyár Debrecen is csatlakozott idén a Lányok Napja kezdeményezéshez, melynek keretében....
2024.04.28
A standon kiállított elektromos crossover váratlanul előre hajtott, és öt látogatót, köztük egy....
2024.04.28
A német luxusautó-gyártó Porsche bevétele 9,01 milliárd euró volt az első negyedévben, 11....
2024.04.28
Rangos szakmai versenyen díjazták a Mercedes-Benz duális képzésének tanulóit. ..
2024.04.28
A 45. évfordulót nosztalgiajáratokkal, az alkalomra készült emlékjeggyel és virtuális kiállítással....
2024.04.28
Újra járják az országot a Google autói, Tóbiás és Balambér közlekedési kalandjában bemutatjuk,....