CES
Az F015 nem egy pár éven belül bemutatkozó szériaautó előfutára, hanem azt mutatja be, hogy a Mercedes-Benz hogyan képzeli el a saját luxusautóját 2030-ban. Az üzemanyagcellás, de a tölthető akkumulátorról is működtethető autó meghajtásáról két hátra beépített villanymotor gondoskodik, összesen 272 lóerős teljesítménnyel, és 398 Nm-es nyomatékkal. A kocsi 6,7 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, a végsebessége 200 km/h. Rendkívül nagy, 1095 kilométer a jármű hatótávolsága, amiből 200 km-t az indukciósan, kábel nélkül feltöltött lítium-ion akkumulátor, a maradékot pedig a 700 bar nyomáson tárolt hidrogén biztosítja. A kocsi 0,6 kg hidrogént éget el 100 kilométeren, ami annak felel meg, mintha egy dízel autó 1,67 literes átlagfogyasztással rendelkezne.
A futurisztikus formájú autó rendkívül tágas utastérrel rendelkezik, amit a Mercedes „digitális tevékenységi térnek” hív. Ezt az utasok úgy használhatják, mint egy csúcstechnológiás eszközökkel felszerelt nappalit, mivel vezetnie senkinek sem kell. „Az automatizált vezetés meg fogja változtatni a társadalmunkat” – mondta az autó bemutatóján Dieter Zetsche, a Mercedes első embere. „Az autó túlnő a szerepkörén, mint közlekedési eszköz, és inkább mobilizált élettérré válik” – tette hozzá. Az F015 négy forgatható székkel rendelkezik, a belső teret fehér bőrrel, diófával és polírozott fémbetétekkel burkolták.
A Mercedes azt állítja, hogy még soha nem készített fejlettebb technikájú autót, mint az F015, amelyet újgenerációs sztereo kamerákkal és egy sor szenzorral láttak el, hogy tökéletes képet kapjon az őt körülvevő környezetről. Mivel az F015 bármilyen forgalmi körülmények során elvezeti magát, a vezető más feladatokra koncentrálhat utazás közben. Nem kevesebb mint hat különálló képernyővel szerelték fel az utasteret, mindegyik képes felismerni a kézmozdulatokat, az érintést, és a szemmozgást is, így gyerekjáték a használatuk.
A kocsi számítógépe mesterséges intelligenciával rendelkezik, ami a Mercedes szerint létszükséglet lesz ahhoz, hogy felépüljön a bizalom az ember és a gép között abban a korban, amikor már elterjednek az önjáró autók. A kocsi hűtőmaszkjába épített LED-ek fényt bocsátanak ki, ha a jármű gyalogost érzékel, ami azért fontos, mert itt nincs szemkontaktus a vezető és a járókelő között. Ha a gyalogos át akar kelni az úton, a kocsi megáll, és lézerrel egy virtuális zebrát vetít ki az útra, és közben a hangszóróból a „kérem, menjen át” mondatot játssza le. A kocsi elején található LED-ek kéken világítanak automatizált vezetés közben, és fehéren, ha ember vezet.
Az 5,2 méteres, egyterűt úgy tervezték meg, hogy a lehető legtöbb helyet adja az utasoknak, ezért a 3,61 méteres a tengelytávja, ami még a nyújtott S-osztályét is felülmúlja 0,445 méterrel. A szénszálból, alumíniumból és nagyszilárdságú acélból készített karosszéria 40 százalékkal könnyebb, mint egy ugyanekkora mai autó alumíniumból és acélból készített karosszériája, ugyanakkor kellően merev is, amit jól bizonyít, hogy nem volt szükség B-oszlopokra az egymással szemben, 90 fokos szögben nyíló ajtók között.