Hyundai RN24

Hyundai RN24, avagy az N divízió új játékszere

2024.11.08.

Hiába nincs külseje, még így is nehéz az N-es mérnökök guruló laboratúriuma, ami TCR aeroval és WRC hajtásvezérléssel próbál kompenzálni az elektromos hajtásláncon. 

Emlékszünk még a Hyundai RN22e-re, amit sikerült a goodwoodi Festival of Speeden lenullázni? Nos, a Hyundai N divíziójának új „guruló laboratórium” után kellett néznie, úgyhogy létrehozták az RN24-et. Egy nyitott kasznis, szinte csak bukócsőből álló prototípus, ami stílusjegyei és mérete alapján a hamarosan bemutatkozó Insterre hasonlít leginkább, odabent viszont az Ioniq 5 N 641 lóerős, villanyos hajtáslánca dolgozik. És pont ez is volt az N mérnökök célja. Szerették volna a legerősebb motort a lehető legkisebb kaszniba szerelni. Ezzel a hozzáállással pedig biztosak lehetünk benne, hogy a dél-koreaiak sportcsapata nem akar kifulladni és még számtalan izgalmas autót várhatunk tőlük.

Annyi biztos, hogy nem vették félvállról a fejlesztést. Konkrétan ugyanaz a hajtásszoftver dolgozik alatta, mint a Rally Világbajnokságon használt Rally1 autók alatt. A sofőr szabadon állítható a teljesítményleadást, az erő elosztást a két tengely között, illetve a gáz és a fék energiavisszanyerésének erősségét. Van benne egy Rally mód, ami lemásolja az i20 N Rally1 nyomaték leadását, és még egy e-kézifék is, hogy nagy gumifüsttel lehessen fordulni. Hangja ugyanakkor nincs, így az Ioniq 5 N-ben használt hanggenerátort frissített változatát kapta meg. Az is némileg a játékosság ellen szól, hogy minden igyekezetük ellenére – hiszen konkrétan nincs külseje az autónak –, még mindig 1880 kg-ot nyom, ami jól mutatja, hogy az akksi mennyit nyom egy villanyautó tömegénél a latba.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.15
Bár az új Mercedes CLA már nem Kecskeméten, hanem a németországi Rastattban készül, mégis érdemes a....
2025.04.15
A tavaly zárt nemzetközi akvizíciók eredményeképpen csaknem 13 százalékkal több új gépjárművet....
2025.04.15
Az Európai Bizottság elindította a DiscoverEU program új pályázati fordulóját. Ennek keretében....
2025.04.15
A globális autóipar 2024-ben az előrejelzésekhez képest gyengébben teljesített, az értékesítés....
2025.04.15
Turbulens időket él át orosz autópiac, amely egykoron az orosz és nyugati autómárkák gyűjtőhelye....
2025.04.15
Az egyenruhások 5 perc különbséggel kétszer is bemérték ugyanazt a gépkocsit Karancslapujtő....
2025.04.15
A J. D. Power idén is kiadta a hivatalos és szerződött márkaszervizek teljesítményét mérő Customer....
2025.04.15
A CUPRA bejelentette a CUPRA Design House érkezését, amely a márka küldetésének középponti elemét....
2025.04.15
Figyelmükbe ajánljuk a Toyota Magyarország YouTube csatornáján útjára indított Toyota Insider....
2025.04.15
A Volkswagen Golf ráncfelvarrásának fontos hozadéka, hogy Európa egyik legnépszerűbb autója is....