Genesis versenyautó
Sok minden történik mostanság a Hyundai cégcsoporthoz tartozó Genesis luxusgyártó háza táján. A cég új modelljét, a GV90-est nemrég mutatták be, most pedig azt jelentette a gyártó, hogy 2026-ban be akar lépni a versenyzés világába, méghozzá egy teljesen új, kifejezetten erre fejlesztett modellel. Bár azt már korábban is lehetett tudni, hogy a kocsiba egy V8-as motort akarnak majd szerelni, a gyártó nemrég azt jelentette, hogy az anyacég 1,6 literes hajtását fogja használni. A Hyundai már szerepel a World Endurance Championshipben, ahova a Genesis is szeretne belépni és a koreai gyártó már használja ott ugyanezt a motort. A Genesis azt mondta, hogy bár a motort készen kapják a Hyundaitól, de a versenyautót a semmiből fogják felépíteni, ami elég nagy kihívásnak tűnik, tekintve, hogy a Genesisnek egyelőre nincs tapasztalata a versenyvilágban.
Cyril Abiteboul, a Genesis Magma Racing nevű versenycsapatának vezetője korábban elmondta, hogy a cég egy V8-as motort tervez beszerelni az autóba, aminek egyik oka az idő szűkössége volt és az, hogy a Hyundaitól kérték kölcsön a motort, szintén amiatt volt, mert egy már jól bevált hajtást akartak.
Pontosan azért szavaztuk meg a V8-ast, mert a V8 jó lehetőség volt ahhoz, hogy ne kelljen a semmiből kifejlesztenünk egy komplett motort, hanem ehelyett inspirálódhattunk a [Hyundai Csoport] meglévő WRC [World Rally Championship] motorunkból, ami egy igen erős 1,6 literes, turbóval szerelt, soros, négyhengeres motor, amit már évek óta használunk. Fogtuk azt a motort és megkétszereztük a hengerek számát, így lett egy V8-asunk.
A Hyundai WRC programja hihetetlenül sikeresnek bizonyult, két gyártói bajnokságot, egy vezetői díjat és 29 rali győzelmet tudhat magának a cég ennek köszönhetően. A Genesis tervei szerint hasonló eredményeket szeretnének elérni és remélik, hogy ez a győztes gén megoszlik a csoporton belül és sikeresek lehetnek a versenyvilágban.
Azonban oda eljutni nem egyszerű, több kell, hozzá, mint egy erős V8-as motor. Éppen emiatt jelentették be azt is, hogy összeállnak az Oreca nevű francia céggel, akik alváztervezésben jeleskednek és egyik legismertebb projektjük a korai kétezres évek Dodge Viperjeinek alváza. Az amerikai sportautók azóta ikonná váltak, amelynek egyik oka a remek felépítmény volt. Az Oreca jelenleg is együtt dolgozik különböző gyártókkal performance modellek fejlesztésében. Mostani klienseik az Alpine és az Acura.
A Genesis új lovát élőben igen hamar lehet majd látni, ugyanis már áprilisban be akarják mutatni, mielőtt megkezdik a teljesítményteszteket augusztusban, A gyártó azt tervezi, hogy a 2027-es IMSA SportsCar Championshipben már szerepelni is fog, majd ugyanabban az évben a Le Mans-t is a céljai közé tűzte. Végül is, miért ne lehetne egyből a legkeményebb versenyekkel kezdeni?
Abiteboul kiemelte, hogy a Genesis valami hosszan tartót szeretne létrehozni a versenyvilágban és a márka történetében és emiatt is célozzák meg egyből a Le Mans-t. A csapatnak már megvannak a sofőrei és a vezető mérnökei is. Már csak annyi van hátra, hogy megkezdjék a modell tesztjeit, ami persze hosszú folyamat. És ahhoz, hogy egy éven belül regisztrálhassanak a versenyekre, két év múlva pedig már a Le Mans-on szerepeljenek, igencsak megfeszített tempóra és precízitásra van szükség.
Képek forrásai: Carscoops