kínai autógyártás
A vállalkozás nem tudott megállni a saját lábán, a kudarcot a rossz árképzéssel és marketinggel magyarázzák, s részben azzal is, hogy az elmúlt hetekben drasztikus mértékben csökkent az új autók iránti kereslet Orosországban.
A szaksajtóban az elmúlt hetekben többször felröppentek hírek arról, hogy a szentpétervári vállalkozás bajban van, mert a telepén közel 7-10 ezer eladatlan autó halmozódott fel. A legfrissebb hírek azonban már arról szólnak, hogy az üzemben leállt a gyártás, és már nem is várnak összeszerelendő részegységeket a kínai donorgyártól, a Cherytől.
Merthogy az Xcite modelljei mindenestül Chery-alapokon nyugszanak, és abban a szentpétervári gyárban szerelik össze őket, amely korábban a Nissané volt, s amely az ukrajnai háború kitörése után távozott Oroszországból.
A Nissan távozása után, 2023-ban a pétervári gyár először az AvtoVAZ-hoz került, majd az államé lett, bár elve az AvtoVAZ is közvetve állami kézben van. Az utóbbi időben kérdések merültek fel a vállalat tulajdonviszonyaival kapcsolatban, miután a Xcite modelljeiet az AvtoVaz márkakereskedéseiben kezdték forgalmazni.
Az Xcite első modellje az X-Cross 7 crossover volt, amely gyakorlatilag az orosz piacon kapható Chery Tiggo 7 Pro klónja. A nemrég bemutatott hétüléses X-cross 8 pedog nem más, mint az oroszországi viszonyokhoz adaptált Chery Tiggo 8, amelytől igen nehéz megkülönböztetni, mert kísértetiesen hasonlít rá.