Dongfeng
A vállalat az egyre gyümölcsözőbb japán-kínai együttműködés jegyében fejlesztette közösen a Dongfenggel az S7 modellt, amelyet azzal a deklarált céllal dobott a kínai piacra, hogy méltó versenytársa legyen a Tesla Model Y, a Zeekr 7X, az Xpeng G6 vagy BYD Sealion 07 modelleknek. Merthogy paraméterekben ők állnak hozzá a legközelebb.
Az eredeti terv az volt, hogy a Honda és a Dongfeng új modellje a Ye néven bevezetendő márka első példánya lesz, de a Honda piaci megfontolásokból visszatáncolt az ötlettől, és inkább saját nevét adta hozzá. A Honda-Dongfeng kínai gyárában előállított crossover máshol nem jelenik meg, kizárólag az elektromos modellek sokaságától virító kínai piacra szánták.
Az elektromos autó igen stílusos és modern, a nűanszokban elmerülő markáns karosszéria párosul az igen keskeny, csillag elrendezésű LED-es menetfényekkel, magason ívelő ablakvonallal, elől nagy légbeömlőkkel, hátul nagy légterelővel és 19 colos, illetve 21 kerekekkel az autó módozatától függően. A teljes képhez tartoznak a modernitás olyan elengedhetetlen kellékei, mint a visszapillantó tükrőket felváltó kamerák vagy a behúzható kilincsek. Az S7 méretei 4750/1930/1625 mm, tengelytávja 2930 mm ( 47 mm-rel rövidebb, mint a „frissített” Tesla Model Y). a csomagtartója 471 literes.
A belső kínálat része a 9,9 colos digi műszerfal, a 24 colos multimédiás rendszer, illetve a hatalmas, 41,9 colos headup kijelző. A kínai vásárlók csábítását szolgálja a többi között az alapkivitelben nyolc, drágább változatban 16 hangszórós audiorendszer – négy hangszóró fejtámlába applikálva -, a panorámatető, továbbá a parkolássegító, a vezetéstámogató és a biztonsági asszisztensek széles skálája.
A Honda S7 elektromos crossover egy és két villanymotorral is választható. Az egymotoros, hátsókerekes alapváltozat 268 lóerős, 420 csúcsnyomatékkal. A 650 km-es hatótávot egy 89,8 kWh-s akkumulátor biztosítja. Az összkerekes változatnak ugyanaz az akksija, de már két villanymotora van, teljesítménye 468 lóerő, 770 Nm csúcsnyomatékkal, 620 kilométeres hatótávval.
Az alapmodell alapára 260 ezer jüan (körülbelül 12,3 mFt), a négykerekesé 310 (14,7 M Ft). Az autó csupán leheletnyivel olcsóbb egy Tesla Model Y új változatánál Kínába, és így nem lesz könnyű birokra kelni a már „polgárjogot nyert” amerikai riválisával.
A Honda egyébként hamarosan piacra dobja az S7 elektromos testvérét Honda P7 néven. Ezt a modell már a GAC és a Honda vegyesvállalatának lesz a terméke.