Pagani
Az egyedi rendelésre készített Pagani Huayra Codalunga nagyszerű példa arra, hogy olaszul minden jobban hangzik, illetve, hogy az olasz márka hallgat a vásárlóira. Ugyanis a Codalunga mindössze annyit jelent, hogy longtail, azaz nyújtott farú, és két ügyfél egyedi kérésére készült el Horacio Pagani újabb műalkotása. 360 mm-rel hosszabb, és az eredetinél valamivel letisztultabb lett a hosszított Huayra, mint a sima Coupé. Mindez nem véletlen, hiszen inspirációnak a 60-as évek Le Mans-i 24 órás autóit vették alapul, amikre szintén jellemző volt, hogy az alapmodellnél valamivel egyszerűbbek, letisztultabbak voltak, hogy a levegő könnyebben áramoljon körülöttük.
A Codalunga motorterében 840 lóerős V12 dolgozik majd, amihez meghosszabbított kipufogócsövet erősítettek. Utóbbi mindössze 4,4 kg extra tömeget jelent, és kerámia bevonatot kapott, hogy még inkább megidézze a versenyautók világát. A nagyobb bódé ellenére is mindössze 1280 kg a Codalunga, és négy aktív légterelővel gondoskodik a folyamatos optimális tapadásról, még nagy tempónál is. Azt hiszem, hogy egy újabb olasz műalkotás kerül az utakra, amit két évbe telt homologizálni, de a Pagani nagy hangsúlyt fektet rá, hogy az egyedi kérésre készült modellek is megfeleljenek minden előírásnak. Nem véletlen a borsos 7 millió eurós árcédula sem, noha valószínű már holnaptól többet fog érni eredeti áránál egy ilyen különleges szupersportautó.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!