Mercedes-Benz GT

Hihetetlen adatokkal sokkol a valaha volt legerősebb Mercedes

2021.09.11.

Az új GT 63 S E PERFORMANCE plug-in hibrid mellett még a 700 lóerős Porsche Panamera is alulmotorizáltnak tűnik.

A Mercedes sportrészlegének, a Mercedes-AMG-nek az első modellje a ma leleplezett GT 63 S E PERFORMANCE, amely a jövő heti Müncheni Autószalonon lesz először látható élőben. A plug-in hibrid csúcsmodell a 639 lóerős normál GT 63 S-en alapul, viszont a négyliteres, biturbó V8-as benzinmotor mellé kapott még egy 204 lóerős villanymotort, amelyet hátul helyeztek el az optimális súlyelosztás és trakció miatt (a villanymotor állandó teljesítménye 95 lóerő, a 204-et csak 10 másodpercen keresztül képes leadni).

Az e-motort egybeépítették egy kétfokozatú váltóval (140 km/h-nál húzza a kettest) és az elektronikus vezérlésű hátsó önzáró differenciálművel. Alaphelyzetben a hátsó kerekeket hajtja, de ha azok kipörögnek, akkor a nyomatékát csökkentve képes kipörgésgátlóként működni (így az ESP-nek később kell beavatkoznia), ha pedig ez sem elég, a kardántengelyen keresztül az első kerekeket is meghajtja. Szintén a P3 nevű hibrid csomag része a 14 lóerős, szíjhajtású indítómotor-generátor, amely a start-stop rendszert működteti.

A két hajtómotorral a hibrid rendszer összteljesítménye 843 lóerő, össznyomatéka pedig 1470 Nm is lehet, mindkét adat a legmagasabb a Mercedes utcai autóinak történetében, és messze veri a stuttgarti vetélytárs Porsche Panamera Turbo S-E Hybrid adatait.

A házon belül fejlesztett, csupán 6,1 kWh kapacitású 400 V feszültségű, hátul elhelyezett akkumulátor kétszer akkora (1,7 kW/kg) energiasűrűségű, mint a hagyományos hibrid autók akkumulátorai, ezért a nagyteljesítményű, mind az 560 cellára kiterjedő folyadékhűtés elengedhetetlen volt hozzá. Ennek köszönhetően mindig tartani tudja a 45 fokos átlaghőmérsékletet, még versenypályán hajtva is.

Igazodva a sportos használathoz, a gyors és gyakori, nagy áramfelvételre van hangolva, amihez a technológiát a sikeres Forma-1-es csapattól vették át. Mindössze 89 kg-ot nyom az akkumulátor, de a kis kapacitása miatt csak 12 km-es elektromos hatótávolságot biztosít.

Tisztán elektromos módban akár 130 km/h-val is lehet menni, de ilyenkor még hamarabb lemerül az akku. Négyféle fékenergia-visszatáplálás program közül választhat a vásárló, a legerősebben nincs szükség a fékpedál használatára, akkorát lassul gázelvételre az autó. Egy 3,7 kW-os fedélzeti töltővel, külső forrásból is fel lehet tölteni, ha a fékenergia-visszatáplálás nem lett volna elég ehhez. A négyajtós GT hivatalos átlagfogyasztása a WLTP ciklus szerint 8,6 liter, ami 2,7 literrel kisebb a nem hibrid változat fogyasztásánál.

Természetesen a Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE szupersportautókat megszégyenítő gyorsulással rendelkezik: 0-100 km/h-ra 2,9 (nem hibrid: 3,2 mp), 0-200 km/h-ra 9,9 másodperc alatt gyorsul fel, pedig a tömege megközelíti a 2,3 tonnát (a nem hibrid GT 63 S 2045 kilót nyom). A végsebesség 316 km/h, ami csak 1 km/h-val nagyobb a normál GT 63 S végsebességénél. A csúcsmodell árát még nem árulták el, de aligha tévedünk nagyot, ha 70-80 millió forint körüli összegre számítunk.

Alapáron jár a többkamrás légrugózás is, teljesen új fejlesztésű adaptív lengéscsillapítással, amelyben egy-egy kívül elhelyezett nyomáscsökkentő szelep szabályozza a kirugózási és a benyomódási csillapítást, egymástól függetlenül. Szériatartozékok az elöl 420, hátul 380 mm átmérőjű karbon-kerámia tárcsafékek is, elöl hatdugattyús nyergekkel, amire szükség is van a nagy tömeg és teljesítmény miatt.

Kívülről csak az új első lökhárító, az egyedi típusjelzések, kipufogóvégek és a 20 (vagy 21) colos felnik különböztetik meg a 843 lóerős csúcsmodellt a nemrég frissített, többi négyajtós AMG GT-től.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.11.29
A ŠKODA nyolcszoros győzelmével minden márkánál több díjat tudhat magáénak a német Auto Zeitung....
2021.11.29
Elindult a Hódmezővásárhely és Szeged között közlekedő tram-train, az első utasokat szállító,....
2021.11.29
Párizsban az egész városra kiterjesztették a 30 km/órás sebességhatárokat. Brüsszel üdvözölte ezt a....
2021.11.29
A szövetségi kormány 350 millió euróval támogatja az e-autók nem nyilvános töltőállomásainak....
2021.11.29
A napokban ítélték oda az és Év Pickupja 2022/2023 díjat a Toyota legendás pickupja a Hilux....
2021.11.29
A hazai taxitársaságok közül elsőként a Főtaxinál érhető el a robotdiszpécser szolgáltatás, amelyet....
2021.11.29
A számos tagadás ellenére úgy tűnik, Herbert Diess vezérigazgató nem ül olyan szilárdan a....
2021.11.28
Két autó ütközött össze a 19-es kilométernél, Budapest belterületén - írja a police.hu ..
2021.11.28
Időutazás egy különleges géppel egy történelmi terepen. ..
2021.11.28
Vasárnap délután szomorú hírt közölt a Williams-istálló: életének 79. évében elhunyt az alakulatot....