Mercedes-Benz GT

Hihetetlen adatokkal sokkol a valaha volt legerősebb Mercedes

2021.09.11.

Az új GT 63 S E PERFORMANCE plug-in hibrid mellett még a 700 lóerős Porsche Panamera is alulmotorizáltnak tűnik.

A Mercedes sportrészlegének, a Mercedes-AMG-nek az első modellje a ma leleplezett GT 63 S E PERFORMANCE, amely a jövő heti Müncheni Autószalonon lesz először látható élőben. A plug-in hibrid csúcsmodell a 639 lóerős normál GT 63 S-en alapul, viszont a négyliteres, biturbó V8-as benzinmotor mellé kapott még egy 204 lóerős villanymotort, amelyet hátul helyeztek el az optimális súlyelosztás és trakció miatt (a villanymotor állandó teljesítménye 95 lóerő, a 204-et csak 10 másodpercen keresztül képes leadni).

Az e-motort egybeépítették egy kétfokozatú váltóval (140 km/h-nál húzza a kettest) és az elektronikus vezérlésű hátsó önzáró differenciálművel. Alaphelyzetben a hátsó kerekeket hajtja, de ha azok kipörögnek, akkor a nyomatékát csökkentve képes kipörgésgátlóként működni (így az ESP-nek később kell beavatkoznia), ha pedig ez sem elég, a kardántengelyen keresztül az első kerekeket is meghajtja. Szintén a P3 nevű hibrid csomag része a 14 lóerős, szíjhajtású indítómotor-generátor, amely a start-stop rendszert működteti.

A két hajtómotorral a hibrid rendszer összteljesítménye 843 lóerő, össznyomatéka pedig 1470 Nm is lehet, mindkét adat a legmagasabb a Mercedes utcai autóinak történetében, és messze veri a stuttgarti vetélytárs Porsche Panamera Turbo S-E Hybrid adatait.

A házon belül fejlesztett, csupán 6,1 kWh kapacitású 400 V feszültségű, hátul elhelyezett akkumulátor kétszer akkora (1,7 kW/kg) energiasűrűségű, mint a hagyományos hibrid autók akkumulátorai, ezért a nagyteljesítményű, mind az 560 cellára kiterjedő folyadékhűtés elengedhetetlen volt hozzá. Ennek köszönhetően mindig tartani tudja a 45 fokos átlaghőmérsékletet, még versenypályán hajtva is.

Igazodva a sportos használathoz, a gyors és gyakori, nagy áramfelvételre van hangolva, amihez a technológiát a sikeres Forma-1-es csapattól vették át. Mindössze 89 kg-ot nyom az akkumulátor, de a kis kapacitása miatt csak 12 km-es elektromos hatótávolságot biztosít.

Tisztán elektromos módban akár 130 km/h-val is lehet menni, de ilyenkor még hamarabb lemerül az akku. Négyféle fékenergia-visszatáplálás program közül választhat a vásárló, a legerősebben nincs szükség a fékpedál használatára, akkorát lassul gázelvételre az autó. Egy 3,7 kW-os fedélzeti töltővel, külső forrásból is fel lehet tölteni, ha a fékenergia-visszatáplálás nem lett volna elég ehhez. A négyajtós GT hivatalos átlagfogyasztása a WLTP ciklus szerint 8,6 liter, ami 2,7 literrel kisebb a nem hibrid változat fogyasztásánál.

Természetesen a Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE szupersportautókat megszégyenítő gyorsulással rendelkezik: 0-100 km/h-ra 2,9 (nem hibrid: 3,2 mp), 0-200 km/h-ra 9,9 másodperc alatt gyorsul fel, pedig a tömege megközelíti a 2,3 tonnát (a nem hibrid GT 63 S 2045 kilót nyom). A végsebesség 316 km/h, ami csak 1 km/h-val nagyobb a normál GT 63 S végsebességénél. A csúcsmodell árát még nem árulták el, de aligha tévedünk nagyot, ha 70-80 millió forint körüli összegre számítunk.

Alapáron jár a többkamrás légrugózás is, teljesen új fejlesztésű adaptív lengéscsillapítással, amelyben egy-egy kívül elhelyezett nyomáscsökkentő szelep szabályozza a kirugózási és a benyomódási csillapítást, egymástól függetlenül. Szériatartozékok az elöl 420, hátul 380 mm átmérőjű karbon-kerámia tárcsafékek is, elöl hatdugattyús nyergekkel, amire szükség is van a nagy tömeg és teljesítmény miatt.

Kívülről csak az új első lökhárító, az egyedi típusjelzések, kipufogóvégek és a 20 (vagy 21) colos felnik különböztetik meg a 843 lóerős csúcsmodellt a nemrég frissített, többi négyajtós AMG GT-től.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.21
Növekvő eladásokkal zárta az Opel a tavalyi évet, de elmaradt a piac növekedésétől. Az ok....
2025.01.21
Egy ember meghalt az A3-as autópályán vadbaleset után nem sokkal Ausztriában – írja az orf.at.   ..
2025.01.20
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. felhívja a közlekedők figyelmét, hogy csak az induljon útnak kedden....
2025.01.20
Túl szelíd motorosok és túl vad autósok, akik robogóval és Kacsával is Dakarra mentek, hogy....
2025.01.20
Első hallásra talán meglepő díjjal ismerték el a világ legkeményebbnek tartott terepjárója, a....
2025.01.20
Az autópiaci „tisztulás” jegyében megszűnik Kínában egy olyan márka, amely alig két éve kelt életre....
2025.01.20
A mobilitási szolgáltató Ayvens-nél összegyűjtötték, szerintük melyik 10 új elektromos autót övezi....
2025.01.20
A 2024 második felében sikeres mestervizsgát tett szakembereket köszöntötte decemberben a Csongrád-....
2025.01.20
A nagy teljesítményű „minden egyben” rendszer egyszerre képes kezelni több járműfunkciót, így....
2025.01.20
Újabb sikerrel indította 2025-öt a Budapesti Közlekedési Központ népszerű alkalmazása, a BudapestGO....