egyedi fejlesztés
A franciaországi Vichy városával, annak agglomerációjával, valamint a helyi CREPS-központtal karöltve innovatív projektet kezdeményezett a Toyota Mobility Foundation (TMF). A projekt három start-up vállalkozás bevonásával igyekszik javítani a mozgásukban korlátozott személyek mobilitási lehetőségeit a helyi lakosság körében. A projekt alapvetően egy olyan valós idejű, egyszerűen használható, mindenki számára elérhető navigációs és útvonaltervező megoldást kíván létrehozni, amely kifejezetten a speciális adottságokkal rendelkező személyek egyedi szükségleteihez igazodik.
Ennek megvalósításához minden résztvevő szakértelmére maximális szükség van. Az Okeenea által fejlesztett Evelity okostelefonos alkalmazás a Vichyben található CREPS-központ részletes akadálymentes térképét tartalmazza, a kültéri útvonalakon kívül az épületeken belüli navigációs lehetőségeket is megjelenítve. A CREPS egy olyan integrált sport-, szakképzési és kompetencia-központ, amely a Franciaország más pontján működő tizenhat, hasonló létesítményhez hasonlóan a francia olimpikonok és paralimpikonok felkészüléséhez biztosít minden szükséges feltételt. Az Evelity által biztosított információk nem csak a sportolók, de a látogatók számára is lehetővé teszik a problémáktól és akadályoktól mentes eligazodást és közlekedést az 500 hektáros területen belül.
A projekt másik oszlopa a CREPS-létesítmény speciális, háromdimenziós feltérképezése: ezeken a térképeken Braille-írással, kitapintható részletekkel, valamint erősen kontrasztos vizuális megjelenítéssel szerepelnek a látásukban korlátozott személyek tájékozódását megkönnyítő információk. A 3D alaprajzok és makettek hatékonyan és elegánsan egészítik ki az Evelity-applikáció által nyújtott támogatást.
A digitális és taktilis térképek mellé az Andyamo tervezett multimodális útvonaltervező rendszert, amely a felhasználó lehetőségeihez és képességeihez alkalmazkodva kínál fel alternatívákat. Így azok is optimálisan és kényelmesen juthatnak el úti céljukhoz, akik például babakocsit tolnak, illetve kerekesszékkel vagy valamilyen járástámogató segédeszközzel közlekednek. Az útvonaltervező nem csak a CREPS-központ adottságait, hanem Vichy város közösségi közlekedési hálózatának, illetve járdáinak és gyalogosátkelőinek jellemzőit is figyelembe veszi. Ez utóbbi különösen fontos, mert lehetővé teszi, hogy a mozgásukban korlátozott személyek olyan útvonalat tervezzenek maguknak, amelyet követve mások segítsége nélkül, önállóan tudnak közlekedni – ez abszolút újdonságnak számít a navigációs termékek piacán.
A projekt a meglévő infrastruktúra és segédeszközök mellett innovatív technológiák bevonását is szorgalmazza. Ilyen a Genny Mobility újdonsága, a Genny ZERO, az első olyan kerekesszék a világon, amely beépített, automatikus egyensúlyozó technológiájának köszönhetően egyenetlen talajon is biztonságosan használható. A Genny Mobility projektben vállalt szerepe azonban ennél is messzebb mutat: mobilitási eszközeik ugyanis hálózatba vannak kötve, és a beépített giroszkópoknak, valamint GPS jeladónak köszönhetően pontosan képesek feltérképezni annak a területnek a topográfiáját, amelyen haladnak. Így azonosíthatóvá válnak az egyes útvonalak jellemzői: feltérképezhetők az esetleges akadályok, emelkedők, lejtők és bakhátak, ami megkönnyíti és hatékonyabbá teszi a személyre szabott útvonalajánlást.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!