Ralicross
A háromból két előfutamot megnyert, a harmadikon második lett, majd az elődöntő futamában is az elsőként ért célba, végül a döntőt is megnyerte Kiss Pál Tamás. A miskolci versenyző ezzel elérte a hétvége előtt kitűzött célját, sőt a beállítások terén is sikerült előre lépnie a csapatnak. A versenyhétvégére a soron következő európa-bajnoki futamok miatt felújított motorral és új szoftverrel érkezett a SPEEDBOX Racing Team Peugeot 208 WRX versenyautója, ezért fontos volt, hogy a sikeres szereplés mellett a beállítások terén is előrelépett a csapat.
„Az előfutamokon kettős kihívás előtt álltunk, mert úgy kellett finomítani az új motort és a friss szoftvert, hogy közben fűtött a visszavágás vágya Kárai Tomi ellen. Sikeresek voltunk, hiszen az első két előfutamot megnyertem, a harmadikban pedig a rajt után második helyre kerültem, de ez, mint utóbb kiderült kulcsszerepet játszott. Próbáltam keresni a helyet, ahol megelőzhetem Tomit, meg is találtam, de nem akartam kockáztatni, ezért nem próbálkoztam. Mindketten utazunk a norvég Eb futamra, vigyáznunk kellett egymásra nem kockáztathattam egy ütközést.” – mondta Kiss Pál Tamás.
Az elődöntőben külön versenyben futott a két rivális, így elmaradt az újabb csata. A SPEEDBOX csapatánál azonban aggódva figyelték a köridőket, mert elmaradtak a megszokottól. A futamot így is megnyerte Kiss Pál Tamás, de a hajtáslánc hibájára gyanakodott. A rövid szervizidőszakban előbb féltengelyt cserélt a csapat, de nem az volt a probléma oka. A megoldáshoz nemzetközi segítség kellett. „A barcelonai Eb második helyünk után a Peugeot Sport vezetői is felfigyeltek ránk, és azóta is figyelemmel kísérik a szereplésünket. Talán ennek is köszönhető, hogy mikor megkérdeztük a francia motorépítő Oreca céget, mi lehet a probléma, azonnal kiemelt figyelmet kaptunk. Online összeköttetésben voltunk a központjukkal, és szerencsére tökéletesen működtek együtt a mi csapatunk és az ő mérnökeik, így hamar meglett a hibás szenzor, ami a gondokat okozta.” – mesélte a kalandos javítást Kiss Pál Tamás.
A döntőre így újra ereje teljében állt ki a Peugeot, de az első kanyarban ismét másodikként fordult Kiss Pál Tamás. „Fej fej mellett rajtoltunk, de megint nem akartam sérülést kockáztatni, így besoroltam a második helyre. Tudtam, hogy ha türelmes vagyok, eljön az a lehetőség, amit a harmadik előfutamban kidolgoztam. Az első két körben megvártam, míg a gumik tökéletesen tapadnak, ráadásul közben Kárai Tamás autója mintha veszített volna a kezdeti tapadásból, így támadtam. A célegyenesre fordító kanyarban előkészítettem a manővert, és a célvonal utáni jobbosban belülről megszereztem az első helyet. Fantasztikus érzés volt, hogy a pályán, versenyben, teljesen tisztán, sikerült megszereznem a vezetést, és ezzel megnyerni a futamot. Utána többen odajöttek gratulálni, és azt mondták az év előzése volt. nagyon örülök, mert a hazai szurkolók előtt sikerült tökéletes hétvégét teljesíteni. Rengeteg bíztatást kaptam ezekben a napokban, nagyon sokan üzentek a közösségi oldalaimon is, köszönöm nekik. A Total jóvoltából három szerencsés nyertest a pályán is megautóztattunk, bízom benne, hogy nekik is olyan emlékezetes lesz ez a hétvége, mint nekünk.” – fejezte be az élménybeszámolót Kiss Pál Tamás, aki 30 bajnoki pontot gyűjtött a hétvégén, és így 89 pontjával vezeti a bajnokságot.
Ünnepelni nem lesz idő, a csapat már készíti fel az autót, hiszen kedd reggel útra kel a kamion, hogy a következő hétvégén Norvégiában, majd június legvégén Svédországban az Európa bajnokságon is folytassa a jó szereplést. A hazai bajnokságban augusztus elején lép újra pályára a csapat.