ICDP

A hagyományos motorok csúcsa: a vég kezdete

2020.07.27.

A koronavírus járvány alaposan felforgatta a mindennapjainkat és értelemszerűen nagy változásokat hoz az autóiparba is. Online értékesítés, házhozszállítás, emelkedő árak és még sorolhatnánk a változásokat, de az értékesítési adatok alapján van egy érdekes hozadéka is a járványnak: lehetséges, hogy darabszámot tekintve már sosem érjük el a járvány előtti szintet a hagyományos, belső égésű motorral hajtott autók esetében.

2019 és az azt megelőző évek igen erősek voltak az autóipar számára, óriási mennyiségű jármű talált gazdára. Erre jött a járvány, ami miatt 2020 várhatóan rekordalacsony számokat fog produkálni és 2021-ben is érezni fogjuk még a járvány hatását. Az autóipar emiatt a bajba került, jöttek hát az állami mentőövek a gyártók számára.

Ezek a vásárlást ösztönző programok azonban eltérnek a korábbi, válságok idején minden új autóra vonatkozó támogatástól, ugyanis többségében elektromos, vagy hibrid modellek vásárlását segíti az állam a kezdeményezések keretein belül.

Németországban közel 10.000 eurót lehet megspórolni egy elektromos autó vásárlásakor, az olasz kormány 4.000 euróval támogatja a vásárlókat, a francia állam pedig 7.000 eurót szán egy elektromos autó vásárlásának támogatására, ahogy Magyarországon is megemelték a villanyautókra kapható támogatás összegét.

Ezeknél alacsonyabb összegekkel, de szinte minden állam támogatja a hibrid autók vásárlását is. Így tehát 2020-ban mindenképpen arra számíthatunk, hogy bár összességében jelentősen visszaesik az eladott autók darabszáma, ebben a kisebb halmazon belül jelentősen megnő az alternatív meghajtású járművek aránya.

Ez azt jelenti, hogy ha nem történik valami váratlan, valószínű, hogy a benzines- és dízel autók eladási csúcsán már túlvagyunk, csak nem vettük észre. Vagyis a járvány felgyorsítja a kisebb-nagyobb akkumulátorral (is) szerelt autók népszerűsödését, ami a támogatások ellenére nehéz helyzetbe hozza a gyártókat.

Gyakran írtunk már arról, hogy az elektromos autók gyártása egyelőre igen drága, így a gyártók közel sem könyvelhetnek el akkora profitot egy ilyen modell értékesítése után, mint egy hagyományos, belső égésű motorral szerelt jármű eladása során. Ahogy korábbi cikkeinkben is írtuk, az alternatív hajtással szerelt autók kizárólagos támogatása nem feltétlenül valóban hatékony segítség.

Ugyanakkor a helyzet adott és ez minden bizonnyal jelentős átalakulásokat hoz majd az autókereskedelembe. Az alacsonyabb profit/autó arány és az online értékesítés terjedése azt eredményezheti, hogy a kereskedők kerülnek nehéz helyzetbe, ugyanis adott esetben nem lesz rájuk akkora szükség. Az ezekkel szimbiózisban működő szervizek pedig szintén nagy változások elé nézhetnek hosszú távon.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Frontálisan karambolozott egy busz és egy személyautó Sopronnál, a 8518-as út 26-os....
2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....