ICDP

A hagyományos motorok csúcsa: a vég kezdete

2020.07.27.

A koronavírus járvány alaposan felforgatta a mindennapjainkat és értelemszerűen nagy változásokat hoz az autóiparba is. Online értékesítés, házhozszállítás, emelkedő árak és még sorolhatnánk a változásokat, de az értékesítési adatok alapján van egy érdekes hozadéka is a járványnak: lehetséges, hogy darabszámot tekintve már sosem érjük el a járvány előtti szintet a hagyományos, belső égésű motorral hajtott autók esetében.

2019 és az azt megelőző évek igen erősek voltak az autóipar számára, óriási mennyiségű jármű talált gazdára. Erre jött a járvány, ami miatt 2020 várhatóan rekordalacsony számokat fog produkálni és 2021-ben is érezni fogjuk még a járvány hatását. Az autóipar emiatt a bajba került, jöttek hát az állami mentőövek a gyártók számára.

Ezek a vásárlást ösztönző programok azonban eltérnek a korábbi, válságok idején minden új autóra vonatkozó támogatástól, ugyanis többségében elektromos, vagy hibrid modellek vásárlását segíti az állam a kezdeményezések keretein belül.

Németországban közel 10.000 eurót lehet megspórolni egy elektromos autó vásárlásakor, az olasz kormány 4.000 euróval támogatja a vásárlókat, a francia állam pedig 7.000 eurót szán egy elektromos autó vásárlásának támogatására, ahogy Magyarországon is megemelték a villanyautókra kapható támogatás összegét.

Ezeknél alacsonyabb összegekkel, de szinte minden állam támogatja a hibrid autók vásárlását is. Így tehát 2020-ban mindenképpen arra számíthatunk, hogy bár összességében jelentősen visszaesik az eladott autók darabszáma, ebben a kisebb halmazon belül jelentősen megnő az alternatív meghajtású járművek aránya.

Ez azt jelenti, hogy ha nem történik valami váratlan, valószínű, hogy a benzines- és dízel autók eladási csúcsán már túlvagyunk, csak nem vettük észre. Vagyis a járvány felgyorsítja a kisebb-nagyobb akkumulátorral (is) szerelt autók népszerűsödését, ami a támogatások ellenére nehéz helyzetbe hozza a gyártókat.

Gyakran írtunk már arról, hogy az elektromos autók gyártása egyelőre igen drága, így a gyártók közel sem könyvelhetnek el akkora profitot egy ilyen modell értékesítése után, mint egy hagyományos, belső égésű motorral szerelt jármű eladása során. Ahogy korábbi cikkeinkben is írtuk, az alternatív hajtással szerelt autók kizárólagos támogatása nem feltétlenül valóban hatékony segítség.

Ugyanakkor a helyzet adott és ez minden bizonnyal jelentős átalakulásokat hoz majd az autókereskedelembe. Az alacsonyabb profit/autó arány és az online értékesítés terjedése azt eredményezheti, hogy a kereskedők kerülnek nehéz helyzetbe, ugyanis adott esetben nem lesz rájuk akkora szükség. Az ezekkel szimbiózisban működő szervizek pedig szintén nagy változások elé nézhetnek hosszú távon.

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.11.30
A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) 2020. november 30-ával leállítja az esztendő....
2020.11.30
A villámtöltők fajtái és veszélyei ..
2020.11.30
Bár a helyzet továbbra is aggasztó, az Automobilwoche beszámolója szerint csökkenő tendenciát mutat....
2020.11.30
Boruzs Ferenc Magyarországról küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.11.30
Anyagi káros közúti közlekedési baleset miatt a főváros irányába sávkorlátozás van érvényben az....
2020.11.30
A megalapozott gyanú szerint a sofőr balesetet okozott Szolnokon, azonban megállás és....
2020.11.30
A Toyota 2000GT minden szempontból korának egyik legfejlettebb sportkocsija volt. Ha a cég ma....
2020.11.30
A kormány a Klíma- és természetvédelmi akcióterv részét képező Zöld busz programban tíz éven át....
2020.11.30
A járvány minden iparágat érintett, némelyiket szinte lenullázta, néhányan szárnyalnak. A legtöbb....
2020.11.30
A márka lifestyle kollekciója dúskál a kifogyhatatlan ötletekben, amelyek között a legkisebb és a....