Audi TT

Gyártásba kerülhet az Audi TT offroad tanulmány

2014.11.27.

Az Audi technikai igazgatója, Dr. Ulrich Hackenberg elárulta, hogy a három TT tanulmányautó közül a szabadidő-autónak van a legnagyobb esélye a sorozatgyártásra.

Az Audi már régóta pedzegeti a TT család bővítését, amit azzal jeleztek, hogy 2014-ben szinte minden fontos autószalonra készítettek egy új TT tanulmányt: egy kombit, egy SUV-t, és egy limuzint. A TT Shooting Brake tanulmányt a 2014-es Detroiti Autószalonon, a TT offroad tanulmányt a 2014-es Pekingi Autószalonon, a négyajtós Sportback tanulmányt a 2014-es Párizsi Autószalonon mutatták be.

Dr. Hackenberg a Los Angeles-i Autószalonon beszélt az brit Autocar magazinnak arról, hogy miképpen tervezik bővíteni a kizárólag Győrben készülő, egyelőre kéttagú TT modellcsaládot. „Mind a három tanulmányt alaposan kielemezzük” – nyilatkozta a technikai igazgató. „Az előzetes közvéleménykutatások nagyon pozitív eredményt hoztak. Ezek azt mutatták, hogy erős tendencia fedezhető fel a szabadidő-autók irányába, ezért azt kell mondanom, hogy ha gyártásba vennénk egyet a három TT tanulmány közül, akkor a SUV verziónak lenne rá a legnagyobb esélye”.

Akár az is elképzelhető, hogy már 2015-ben bemutatkozik a sorozatgyártású változata a magas építésű TT szabadidő-autónak. Ha zöld utat kap, nagy valószínűséggel Győrben készül majd, a TT kupé és a TT Roadster mellett.

„Az Audi TT offroad concept ízelítőt ad abból, hogy mi hogyan képzelnénk el egy új típust a TT modellcsaládjában” – mondta Hackenberg még a Pekingi Autószalonon. „Ez lesz a kategória egyik legsportosabb SUV-ja.”

A tanulmányautó magas építésű, ötajtós karosszériát kapott a TT kupé legfontosabb stílusjegyeinek megtartásával. Hajtása hibrid, a kétliteres, 292 lóerős benzines TFSI motornak egy, a hatfokozatú S tronic váltó házába épített 61 lóerős villanymotor segít a hajtásban, de a hátsó tengelyhez is beépítettek egy második, 115 lóerős villanymotort, megvalósítva ezzel a Quattro összkerék-meghajtás új nemzedékét. A villanymotorok egy 12 kilowattórás, hátsó tengely elé, mélyre beépített lítium-ion akkumulátorból nyerik az energiát, a kocsi 50 kilométert tud megtenni elektromos hajtással, zéró károsanyag-kibocsátással. Hibrid hajtással a TT offroad 5,2 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, a hatótávolsága 880 km.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.04
Összeütközött egy busz és egy személyautó Budapest XX. kerületében szombat délután a Szentlőrinci....
2024.05.04
306DT motoros Jaguar F-Pace-t vizsgáltunk. ..
2024.05.04
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője nyerte a Forma-....
2024.05.04
Rajtbalesetes ütközések után is első a Túraautó Világbajnokságban a magyar pilóta. ..
2024.05.04
Mire jó ez az amerikai nagyzolás?   ..
2024.05.04
Már az iskolai szünidő kezdete előtt egy hónappal, május 13-tól sűríti a Balatonhoz induló....
2024.05.04
Használtautó tesztünk közelgő főszereplője egy Fiat Panda lesz, ez adta az ötletet a mai cikkemhez....
2024.05.04
Knezsik Istvánnal, az Autós Nagykoalíció (ANK), valamint a Magyar Gépjárműimportőrők Egyesületének....
2024.05.04
A Budapesti Rendőr-főkapitányság budai kerületi kapitányságai közlekedésrendészeti akciót tartottak....
2024.05.04
Az EU-s rendelet alapján március végén kellett volna bevezetni Szlovákiában az egynapos autópálya-....