e-autó

Gyártásba kerül az összehajtható orosz villanyautó

2014.11.07.

A 2016-tól megvásárolható Bravo eGo igazi különlegessége, hogy a járdán és az úttesten is haladhat.

Az orosz Bravo Motors bejelentette, hogy 2016-ben megkezdi az elektromos hajtású Bravo eGo sorozatgyártását. A jármű az személyes mobilitási eszközök (Seqway, kerekesszék, stb.) és a hagyományos autók előnyeit kapcsolja össze, mivel kétféle üzemmódban lehet használni.

 

Normál használatkor a jármű 2,6 méter hosszú, és legfeljebb 90 km/h sebességgel képes haladni, így az úttesten, az autók között is közlekedhet. Ha azonban dugóba keveredik, és az autósorok között sem fér el (a szélessége 1,2 méter), akkor gombnyomásra egy hidraulikus rendszer segítségével behúzza maga alá a hátsó kerekeit, így a hossza 2,6-ról 1,6 méterre csökken. Ebben az üzemmódban a legfeljebb csak 10 km/h sebességet érhet el, de így a járdán és a forgalomtól elzárt utcákon, a gyalogos övezetekben is közlekedhet. Még a 20 centméter magas padkák és a lépcsők sem jelentenek problémát számára, és az is nagy előnye a Segway-jel és a motoros kerekes székekkel szemben, hogy az időjárás viszontagságaitól is óvja a használóját, és még beépített klímaberendezéssel is rendelkezik.

Ha így használják, a parkolás sem lehet probléma, mivel kényelmesen elfér keresztben akár három darab is belőle egy normál méretű parkolóhelyen. A parkolást egyébként tolatókamera segíti. Egy alkalmazás segítségével a távolból, a mobiltelefonon is ellenőrizhető az akkumulátorok töltöttsége, de akár a beépített videokamerák képét is lehet nézni. Sőt, kis sebességgel távirányításra is lehetőség nyílik, ami akkor jöhet jól, ha különösen szűk helyre kell beparkolni, vagy a barátokat kell lenyűgözni.

Hagyományos kormány és pedálok helyett egy joystick karral kell irányítani a Bravo eGót, a műszerfalat egy beépített táblagép helyettesíti, amelyről minden adat leolvasható, és a navigáció térképe is ezen jelenik meg. Sőt, még internetezni és filmeket nézni is lehet az eszközön, természetesen csak álló helyzetben.

Kis mérete ellenére két személy szállítására alkalmas az eGo, a hagyományos első ülés mögött az utas egy robogóülésen foglalhat helyet. A kompozit karosszériás jármű üres tömege 440, maximális össztömege 640 kilogramm. Az 5,7 kilowattóra teljesítményű akkumulátorral 100-140 kilométert tud megtenni egy töltéssel, a töltéshez 4 óra szükséges hagyományos konnektorból. Nemcsak praktikus, hanem fürge is az eGo, kihajtott állapotban 5 másodperc alatt gyorsul fel 60 km/h sebességre, így a forgalom legtöbb szereplőjét könnyen lehagyja a zöld jelzésnél.

A tervek szerint 2016 elején indul a sorozatgyártás, a járműért kezdetben 600 ezer rubelt, azaz körülbelül 3,5 millió forintot kérnek majd. Eleinte évi 100-120 darabot szeretne gyártani a Bravo Motors.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.12
A nyolcszoros világbajnok 7,9 másodperccel előzte meg a Hyundai versenyzőjét, Ott Tänakot. ..
2024.05.12
A MÁV-Start a vakáció előtt már egy hónappal, május 13-tól az előszezoni menetrend szerint,....
2024.05.12
A kormány marad, de kecsesebb arcot kap és változik a fénytechnikája. ..
2024.05.12
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Így marad tiszta az autó. ..
2024.05.12
Úgy tűnik, hogy a Toyota Gazoo Racing zakatoló vonatán nincs fék, ugyanis kiterjedt sport- és....
2024.05.12
Hat jármű sérült a közlekedési balesetben a Róbert Károly körúton – írta a katasztrófavédelem. ..
2024.05.12
Az elektromos autók iránti kereslet közelmúltbeli csökkenése arra készteti az autógyártókat, hogy....
2024.05.12
Különleges pályázatot írt ki külső szakértők számára a Toyota kutatóintézete: jelentős támogatással....
2024.05.12
Élénk, sárga színű, a nagyobb méretű járművek holtterére figyelmeztető matricákat helyez ki....
2024.05.12
A Nissan bemutatta a Townstar Evalia változatát, ami egy élvonalbeli kombi autó, amely egyaránt....