GAZ
„A szakszervezeti bizottsággal kötött megállapodás értelmében a társaság valamennyi alkalmazottját értesítették a négynapos munkahétre való áttérésről az 2019. október 21. és 2020. április 20. közötti időszakban” - áll a Nyizsnyij Novgorod-i központú gépjárműgyártó cég közleményében.
A társaság az intézkedéseinek okaként a kereskedelmi-szállítási piac helyzetének romlását jelölte meg. A közlemény szerint a döntést a negatív makrogazdasági tényezők is befolyásolták. A cég azzal is érvelt, hogy az Oroszországot sújtó amerikai kereskedelmi szankciók közvetlenül is hozzájárultak a GAZ-csoport termelésének csökkenéséhez. A GAZ-csoport közleményében hangsúlyozza, hogy a rövidített munkahétre való átállással sikerült elkerülni a tömeges létszámcsökkentést, és biztosítani a folyamatos termelést.
A társaság közölte, hogy a piaci stabilizációja esetén az intézkedést nem vezetik be, és a termelés a korábbi rend szerint folytatódik.
A könnyű haszongépjárművek piaca 2019 első 7 hónapjának végére 8 százalékal csökkent, ami éves szinten 15 százalékos visszaesést jelent – közölte az orosz autóipari cég. "A GAZ helyzetét negatív irányban befolyásolják a magas hitelkamatlábak, a keresletet ösztönző oroszországi kormányzati intézkedések csökkenése, valamint a nagy állami beruházások visszaszorulása. Mindezek a vásárlóerő csökkenéséhez és a piac szűküléséhez vezettek."
A GAZ-csoport 2018. áprilisa óta szerepel az Egyesült Államok pénzügyminisztériumának szankciólistáján, az Oleg Deripaska üzletember által ellenőrzött más társaságokkal együtt.