gazdaság

A gépjármű-felelősségbiztosításokról érdeklődnek legtöbben a MABISZ-nál

2013.07.22.

Leggyakrabban a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításokkal kapcsolatban érdeklődnek az ügyfelek a Magyar Biztosítók Szövetségénél (MABISZ), amelynek ügyfélszolgálatát 58 700 esetben keresték meg az elmúlt csaknem három évben - közölte a szervezet hétfőn az MTI-vel.

Az idei év első felében 11 455 megkeresést regisztráltak, ami mintegy 10 százalékos növekedés az előző év hasonló időszakához képest - derül ki a MABISZ 2010. szeptember 1-je óta működő ügyfélszolgálatának legfrissebb statisztikáiból.
  

Az ügyfelek 82 százalékban telefonon érdeklődtek, 12 százalékuk választotta az írásos, elsősorban e-mail üzeneten keresztüli kommunikációt. A személyes információkérések aránya mindössze 6 százalék volt.
   

A megkeresések 70 százaléka nem a MABISZ közvetlen tevékenységéhez kapcsolódott. Az ügyfelek leggyakrabban konkrét biztosítási termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatos felvilágosítást, tanácsot kértek, illetve problémáikkal is megkeresték a szervezetet - összegezte a tapasztalatokat a közleményben Molnos Dániel, a MABISZ főtitkára.
    

A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások (kgfb) mellett a két leggyakoribb téma a casco és a lakásbiztosítás volt, ez utóbbi esetében legtöbben a társasház meglévő biztosítása melletti saját, egyéni kiegészítő lehetőségekkel kapcsolatban érdeklődtek.
    

A nyár eleji árvízi helyzet időszakában ugyanakkor jelentősen megugrott az árvízi kármegelőzéssel, illetve a biztosítási feltételekkel, lehetőségekkel kapcsolatos megkeresések száma.
    

A statisztika szerint nyolc megkeresésből egy vonatkozott adott biztosító társasággal kapcsolatos kérdésre. Ilyenkor főként a kárrendezés ügymenetével kapcsolatos problémáikra kerestek megoldást az ügyfelek, illetve a megszűnt kgfb-szerződéseik miatt fizetendő fedezetlenségi díjjal kapcsolatban érdeklődtek.
    

A MABISZ azért hozta létre az ügyfélszolgálatot, hogy az ügyfelek minél tájékozottabbak legyenek biztosítási kérdésekben, emellett minél gyorsabban és minél pontosabb információhoz juthassanak saját biztosítási szerződésükkel kapcsolatban is.
   

A törekvés ahhoz a fogyasztóvédelmi irányvonalhoz illeszkedik, amelynek szellemében a szövetség létrehozta a befektetési jellegű - unit-linked - életbiztosítások költségeit bemutató teljes költség mutatót (TKM), a kötelező gépjármű-felelősségbiztosíási díjak valóban hiteles összehasonlítását megvalósító MABISZ-díjnavigátort, és legutóbb a lakásbiztosítási standard termékvázlatot - közölte a MABISZ.
 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.09
A japán gyártó elektrifikált hajtásláncos autóinak értékesítése 23,2 százalékkal nőtt világszerte,....
2025.02.09
A Kia legkelendőbb autója a K4 volt januárban.  ..
2025.02.09
Heti rajzunk készítője Kelemen István, karikatúrájának címe: Erzsi néni a grátisz tolatásjelző az....
2025.02.09
Először látható igazi fotókon a Vanwall első modernkori utcai autója, ami történetesen egy....
2025.02.09
Az Ariya NISMO nagyobb teljesítményt és feszesebb kormányozhatóságot kínál. ..
2025.02.09
Négy nap leforgása alatt ötvenezer megrendelés érkezett Japánban az ötajtós Suzuki Jimny Nomade....
2025.02.09
2025 januárja általános növekedést hozott a használt autók piacán, ezzel párhuzamosan az átlagárak....
2025.02.09
A PlanAll Day – A tudatosság napja program látogatói egy olyan önismereti kalandban vehettek részt....
2025.02.09
A Bridgestone új, csúcstechnológiás Driver-in-the-Loop (DiL) szimulátort telepít a Róma melletti....
2025.02.09
A Mazda Motor Corporation megnyitotta a Mazda Trans Aoyama nevű, vadonatúj élményterét, amely a....