kínai elektromos autók

Hamarosan rendelhető a legújabb kínai villanyautó

2024.10.16.

A kínai Leapmotor a Stellantis segítségével akar nyitni az európai piacon, két modelljét már heteken belül lehet előrendelni.

Nagy változások vannak a Stellantis háza táján, ugyanis a cég elkezdett új vezérigazgató után nézni, miután a jelenlegi CEO, Carlos Tavares alatt nem teljesít úgy a konszern, ahogy azt a tulajdonosok elvárják. Ez a belső probléma azonban nem akadály arra, hogy a Stellantis teljesen új piacot nyisson. A kínai Leapmotor ugyanis igyekszik betörni az európai piacra és ebben az amerikai-olasz-francia gyártó segíthet neki. A T03-as elektromos, városi autó és a C10-es SUV a terv szerint már idén rendelhető lesz a kontinensen.

A megfizethető autóiról ismert Leapmotor elég elterjedt saját hazájában és miután a Stellantis 51 százalékos részesedést vásárolt be a cégnél, döntő pozícióba került és teljeskörű jogokat is szerzett a modellek gyártásához, exportálásához és értékesítéséhez Kínán kívül. Egyébként ez az első ilyen alkalom, hogy kínai autógyártót ilyen módon befolyásolja egy nyugati cég.

A Stellantis sajtójelentése szerint a T03-as szeptember végétől lesz elérhető, a kezdőár 18 900 euró (nagyjából 7,5 millió forint) lesz, a C10 esetében pedig októbertől lehet számítani előrendelésre, 36 400 eurós (nagyjából 14 millió forintos) áron.

A két modellt szeptember 24-én mutatták be Milánóban, a T03-as gyártása pedig Lengyelországban lesz, a Stellantis tychy-i telepén. Ez azért fontos, mert a két cég abban bízik, hogy a kontinensen belüli gyártásással elkerülhetik az Európai Unió vámjait, amelyeket a kínai elektromos autókra, azaz EV-kre vetettek ki. A C10-es összeszereléséről egyelőre nincs pontos adat, de Tavares elhintette, hogy a nagyobb SUV-t is Európában szeretnék majd gyártani, hasonló megfontolásból.

A kisebb modell, a T03.

A Leapmotor International egyik szóvivője azt mondta, hogy az év végére körülbelül 350 viszonteladó lesz Európában, amely a cég modelljeit fogja forgalmazni, mindegyik Stellantis-szalon. Ezzel a kínai gyártó lesz a Stellantis-vállalat tizenötödik márkája és egyben az EV-palettát is erősíti, ami csak jól jön az interkontinentális cégnek, amelynek korábban már volt problémája az EU-s emissziós kvóta elérésével.

Tavares jelenleg is tárgyalásokat folytat az európai autó lobbyval, az ACEA-val, hogy a 2025-től érkező új autók és teherautók más CO2-es besorolásba kerülhessenek. Egy múlt heti sajtótájékoztatón Tavares azt mondta, hogy az autóiparban kulcsszerepe van annak, hogy az elektromos autókat ugyanolyan áron lehessen eladni, mint a hagyományos, belső égésű modelleket. Ebben pedig hatalmas szerepe van annak, hogy az EU milyen adókat vet ki az újonnan érkező elektromos autókra.

A C10-es kifejezetten a külföldi, európai piacra készült.

A T03 és a C10

A Leapmotor két modellje első milánói bemutatóján pozitív fogadtatást kapott. A C10 az első a gyártó járművei közül, amelyet kifejezetten nemzetközi piacra terveztek és ez meg is látszik a vonalain és a méretén. Mondhatni, egy a tucatnyi SUV közül, de ez természetesen a jó értelemben értendő. Nagy csomagtér, kényelmes beltér és nagyjából 420 kilométeres hatótáv a jellemzője ennek a D-szegmensbe sorolható autónak és mivel a Stellantis Csoport alá tartozik, a Leapmotor külön kiemelte, hogy a cég minden asszisztenciaszolgáltatása vonatkozik a modellekre.

A C10-essel egyszerre akarnak megfizethető és kényelmes luxust kínálni a nagyobb családoknak.

A dizájnt egyébként LEAP 3.0-nak nevezték sajtóanyagukban, amelynek nem csak a tágas és kényelmes beltér a része, hanem mindaz a rengeteg szoftver, amely a legtöbb mai középkategóriás autóban is helyet kap. A külső dizájn egyébként igen kirívó, a modell meg is kapta az International CMF Design Díjat 2023-ban.

Ami pedig a T03-at illeti, mintha csak az európai piacra termett volna. A tychy gyárban zajlott ugyanis a Fiat 126-os, vagyis a kispolszki gyártása is és a kínai villanyautó vonalaiban igencsak hasonlít a híres modellre, valamint némileg a Fiat 500-asra is. A kompakt, ötajtós kisautó alig 3,6 m hosszú, szélességre 1,6 méteres, magassága pedig valamivel több, mint másfél méter. A Leapmotor azt reméli, könnyen teret hódíthat az európai piacon, mivel az olcsó ár mellett kényelmes belsőt és 265 kilométeres hatótávot is ígér.

A T03 egyszerű városi kisautó, elektromosan.

Papíron mindkét autó sikeres lehet a piacon, mint olcsó elektromos alternatíva, de ez a siker nagyban függ attól is, hogy az Unió hogyan határoz az EV-kérdésben. Ennek pedig egyenes következménye az elektromos autó-piac változása is, amely az elmúlt időben igencsak rossz számokat produkált.

Képek forrása: Stellantis

Forrás: 
Automotive News Europe

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.05
Új kétéltűt kap a cseh tűzoltó- és mentőszolgálat: rendkívüli képeségekkel megáldott, földőn-vizen....
2025.04.05
Felfüggeszti az Egyesült Államokba irányuló exportját a Jaguar Land Rover (JLR) brit autóipari....
2025.04.05
Indiából érkezett a Balaton északi fővárosába az eVitara. Egyetlen darabként képviseli még a Suzuki....
2025.04.05
Meghibásodott a biztosítóberendezés Bicske és Herceghalom között, a helyreállításig a győri....
2025.04.05
Aki odafigyel az utakon, újra és újra észreveheti, hogy vannak, akik téli gumikkal felszerelt....
2025.04.05
Sokszor Teslák megrongálásáig fajuló, komoly indulatok forrnak a Tesla és vezetője, Elon Musk körül....
2025.04.05
A BMW Group és a Londoni Szimfonikus Zenekar június 15-én érkezik a Trafalgar térre. A koncert....
2025.04.05
A kínai autógyártó óriás új zhengzhoui gyártóüzeme 130 km²-en terül el, és lényegében egy város,....
2025.04.05
Az Egyesült Államok elnökének kereskedelmi háborúja következményekkel jár a Stellantis....
2025.04.05
Rendkívül szoros volt a Japán Nagydíj időmérője, amelyen akadt jónéhány meglepetés. ..