Villanyautó
Virágos modellből aukciós darab lett Lennon autója
Polgárpukkasztás
A hippi korszakban John Lennon virágosra pingáltatta Rolls-Royce-ját, George Harrison a Minijét, a pórnépnek műszerfalra tapasztható műanyagvázára futotta, napjaik kreátorai kiskertet varázsolnak az utastérbe.
Hogy miért? Mert feltűnő, másrészt, hogy még azzal a néhány szál zöldséggel is kifejezzék villanyautójuk környezetbarátságát. A néhány négyzet-centiméternyi fűnek persze minimális az asszimilációs képessége és szén-dioxid lebontó hatása, de kétségtelenül jól mutat, meg persze feltűnő, akár a néhai Beatles-fiú luxusautója, melyet inkább polgárpukkasztásnak szánt John Lennon. Az 1965-ös Rolls-Royce Phantom V eredeti színe a gyári dokumentáció szerint Valentine Black, vagyis fekete volt.
Virágtartó Wartburgban
Bogaras virágváza
A kevésbé tehetősek némileg olcsóbb eszközökkel próbálták egyedivé és otthonossá tenni autójuk belsejét. A hatvanas években különösen a németeknél dúlt az autós kertészkedés divatja: a bólogató kutyánál is gyakoribb volt a műanyag váza és művirág, melyet dróttal, vagy tapadó gumikoronggal erősítettek a műszerfalra. Akkoriban ez volt menő Trabantban, Wartburgban, VW Bogárban, attól függően, hogy ki, melyik oldalán élt a szétválasztott Németországnak. A virágváza egyébként a New Beetle modelleben is újra éledt.
Zöld sarok a Rinspeedben
A mobilizált virágoskert, vagy inkább csak zöldsarok hagyományát a formabontó megoldásairól ismert svájci Frank M. Rinderknecht újította meg, mert szerinte úgy lehet a legtöbbet kihozni a miniautóból, ha több funkciót kap. A Rinpseed ennek megfelelően építette a CES-en bemutatott Oasist.
A városi-elővárosi autonóm-mini szélvédője vetítővel hatalmas monitorrá változik, a műszerfal tetejére apró kertet telepítettek, a kormány pedig asztalként is használható, már amennyiben a vezető robot üzemmódra vált, vagyis amikor önállóan közlekedik a - természetesen - villamoshajtású autó.
Kiskert a Rinspeed tanulmánymodellben
Robotizált Oasis
Az Oasis hátuljába épített boksz hűthető, vagy fűthető, így meleg étel, vagy hűtött élelmiszer és ital szállításra is alkalmas. A robot-Oasis önállóan is képes közlekedni, így ételfutárként vagy postakocsiként is üzemeltetheti tulajdonosa, az árút kódra nyíló bokszokból lehet kivenni.
A szélvédő alatti és erősen melegedő műszerfal tetejére mikrokertet telepítettek, ebben virágokat lehet nevelni, vagy zöldségeket termeszteni, a megfelelő klímát napelemes tető biztosítja.
Self driving car, vagyis Sedric, így hívják a VW cégcsoport minden tudását felhasználó, villamos hajtású és teljesen autonóm járművét, ami egy modellcsalád első tagja, elég mobilon megrendelni és magától elvisz a kijelölt célba. Ez persze sok autó tudja, ahogy egyre több a villamoshajtású is, de a Sedric ennél többet kínál, igaz, minimális területen: alkotói kaktuszos virágkertecskét telepítettek a hátsó rakodópolcra, közismertebben a kalaptartóra, ahol egykor a bólogató kutya terpeszkedett.
A magyarok is beszálltak: a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem hallgatója, Hunfalvi András nem csak faburkolattal építette meg a jövő buszát, de az oszlopok és fogantyúk is a természetet idézik, így szinte ágas fákkal teli erdőben érezhetik magukat az utasok.
VW Sedric
A MOME hallgató Hunfalvi András fásított busza
Kertes Trabant
A múlt századot idézi az eddigi legvirágosabb autó, mely a BBC Knowledge promóciójára készült. A TopGear sorozat magyarországi beharangozójaként négy Trabantot kellett átalakítani. Már elég színes volt a hírességekből verbuvált négy csapat is: Árpa Attila színész-rendező, Kerényi Ádám driftautós Európa bajnok és vetélytársa Radák János, Szécsi Zoltán vízilabdázó, Kőváry Barna autóversenyző, valamint a kétütemű hangimitátor és humorista TraBarna.
A háromfős csapatoknak három óra alatt kellett extrém karaktert adnia a kombiknak, melyek a zwickaui gyár szótárában 601-es Universal típusnévvel szerepeltek. Készült kolbászos-paprikás magyar modell, tetején trikolórral, oldalán Túró Rudi pöttyökkel, aztán hókotrós-sítalpas téli kombináció és megvadított biztonsági változat, ami inkább rombolónak volt jó. És nem csak ízlésileg. Ja, és persze az egykori Kelet-Németország színeire pingált DDR címeres- zászlós Trabant.
Nyert a műfüves
A nyilvános bulin a kertépítők autója nyert: az énekes Fluor Tomiból és a motorversenyező Gyutai Adriánból álló csapatot e sorok szerzője vezette. Néhány zsák virágfölddel, cseréppel, műfűvel és néhány tekercs színes tapétával, meg persze szerszámokkal a szintidőn belül változott mobil kertté a Trabant. Műfűvel terítettük be a kocsi minden vízszintes felületét, aztán beültettük virágokkal, a kombirész ablakába kiserdőt varázsoltunk, a motorháztetőn gombák nőttek, mindezt léckerítéssel védve. A netes közönségszavazás alapján elsők lettünk, amit produkciónk mellett főleg a népszerű repper, Fluor Tomi rajongótáborának is köszönhettünk, de a lényeg, hogy Trabanttal nyertünk választást, méghozzá kertté varázsolt változattal.
Kaktuszkert is jár a VW Sedrichez
Utólag felvirágoztatott Trabant