Le Mans-i 24 órás
Hosszú évek óta fejlesztik már MissionH24 néven azt a hosszútávú versenyzésre hangolt prototípust, ami idén egy újabb frissítésen esett át. Az új autó neve H24 EVO, és a Le Mans-i 24 órás média napján le is leplezték a nagy közönség előtt. Teljesen új gúnyát kapott, egy sokkal modernebb, aerodinamikailag fejlettebb, zárt kasznis bódét, amire állítólag szimplán azért van szükség, mert ebbe lehet megfelelően integrálni a hidrogén üzemanyagcellás hajtásláncot. Ugyanakkor teljesítményre sokkal inkább azt várják, hogy a top GT3 csapatokkal fog tudni versengeni, egyelőre ugyanis fél óránként kellene kiállnia egy két perces töltésre és pilótacserére.
A frissített rendszer immáron nem három, hanem csak kettő gázpalackkal dolgozik. A többsoros, 700 baron dolgozó, Symbio üzemanyagcellás rendszer teljesítménye 300 kW és egyszerre 7,8 kg hidrogént képes eltárolni. Az autó leleplezésén máris ott volt kettő, a jövendőbeli három pilótából: Stéphane Richelmi és Adrien Tambay már biztosan részt vesz majd a projektben, ami egyben a 2027-es FIA WEC szabályok előfutára. Ekkorra tervezik ugyanis bevezetni a szabályrendszerbe a folyékony hidrogénes autókat is, amiken már nagyban dolgozik az ACO és az FIA is, de nyitottak lesznek a hidrogén üzemanyagcellás megoldásokra is, amilyen a H24 EVO is.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!