Oroszország. közlekedésbiztonság
A visszahívás 55 700 járművet érint, amelyeket 2014 és 2023 között gyártottak. Az a gond velük, hogy az üzemanyagcsövük nem bírja a szupernagy hideget, a mínusz 35 foknál alacsonyabb hőmérsékleten megrepednek.
Közép-európai szemmel nézve elképzelhetenül alacsony hőmérsékletről van szó, de Oroszországban, különösen annak a szibériai részén ennél alacsonyabb hőmérsékletek is gyakorta előfordulhatnak télen. A Föld leghidegebb településének számító jakutföldi Ojmjakonban a cikk írásakor is mínusz negyven fok alatti hőmérsékletet mutatott a hőmérő higanyszála, de mértek már ott 68 fokos hideget is.
Vagyis a visszahívási kampány kimondottan az ilyen vidéken autózókra vonatkozna, mert Oroszország melegebb középső, déli és nyugati részén ilyen alacsony hőmérsékletek nagyritkán fordulnak elő, az üzemanyagcső hőmérséklettűrésével nemigen lehetnek gondok. Ennek ellenére a visszahívási kampány országos méretű.
Az üzemanyagcsöveket a hidegnek jobban ellenálló csövekre cserélik, természetesen ingyen.