FIAT
Ha csak azt nézzük, hogy a kisautók piacán milyen piaci részesedést követel a torinói márka, azt látjuk, hogy az 500 és 500L eladásokkal remek eredményeket ért el világszerte a Fiat. Ezek a sikerek azonban nem jellemzőek a többi szegmensre, amiben bizony erősítenie kell, ha versenyben akar maradni Olaszországon kívül is.
Az egyik húzó modell a nemrég bemutatott 500X
Ezt Olivier Francois, a cég marketing menedzsere fogalmazta meg az 500X crossover piacra dobásának kapcsán, hozzátéve: „A kisautók a Fiat vajas kenyerei – de nem élhetünk csak vajas kenyéren, mert ha időről időre nem teszünk rá egy kis lekvárt, unalmassá válik. Ezért nem elég az A és B szegmensre (városi kisautók és hatchback-ek) koncentrálni.”
A másik pedig az 500L
A Fiat emiatt olyan prémium modellek fejlesztésében látja a megoldást, melyeket elsősorban nem a praktikum miatt vesznek az emberek, hanem azért, mert vágynak rá. Az első ilyen próbálkozás 2015-ben egy Fiat vagy Abarth sportautó lehet, melyet az új Mazda MX-5-össel közösen fejlesztenek.
Jövőre egy másik radikális változtatás is várható. A ferdehátú Bravo-t kívánják lecserélni 2015 végén-2016 elején egy olyan crossover modellre, mint a Nissan Qashqai.