autó értékesítés
Az összes értékesített új autó 28,4 százaléka fekete volt, ezzel a tavalyi divatszínnek bizonyult Németországban. Az ezüstmetál került a másodikra helyre, 27,9 százalékkal. Szépen jön fel a fehér, az összes eladott jármű 17,9 százaléka fehérben pompázott.
Kétszer annyi hölgy választ piros színű autót, mint férfi.
Egyre kevésbé kedvelt szín a piros. Míg 1991-ben toronymagasan, 28,4 százalékkal vezette az eladási színlistákat, 2013-ban ez már csak 6,3 százalékot tett ki.
Fordított a helyzet a fehér színű autók terén. 2006-ban mindössze 1,6 százalékon állt ez a szín, tavaly pedig 17,9 százalékot ért el.
Az ezüst továbbra is elegáns
A kék a kilencvenes években a második helyet foglalta el az ezüst mögött. Ez azonban már történelem, tavaly az eladott autók mindössze 8,5 százalékát lakkozták kékre.
Bármily meglepő, a nemek között sincs különbség színválasztásban. Mind a férfiak, mind pedig a nők a feketét, az ezüstöt és a fehéret részesítették előnyben, legalábbis Németországban, derül ki a VDA, a Német Autóipari Szövetség összesítéséből.
Egyedül a piros szín esetében markáns a különbség, kétszer annyi nő részesíti előnyben ezt a színt, mint férfi. Számok nyelvén ez 11,1 százalékos a nők esetében, 6,6 a férfiakat illetően.