autó értékesítés

Nőtt a Mazda piaci részesedése Európában

2022.02.12.

A Mazda csütörtökön jelentett pénzügyi és értékesítési eredményeket pénzügyi évének első három negyedévére vonatkozóan. 2021. április elsejétől december 31-ig globálisan 930 ezer darab autót adott el.

Az európai régió 8%-ot nőtt a 9 hónapos periódus alatt, 147.000 darabbal és egy 0,1%pontos növekedéssel az előző évhez képest. A legnagyobb piac, Németország a maga 31.000 darabjával és 1,2%-os piaci részesedésével járult ehhez hozzá, miközben, az Egyesült Királyság értékesítése 32%-kal nőtt, 21.000 db-ra. Magyarországon ez az időszak hasonlóan alakult a 2020-as évhez képest (1144 darab, 1,28%-os piaci részesedés).

A Mazda hazai piacán Japánban 94.000 autót adtak el. Észak-Amerikában 14%-kal emelkedett az értékesítés 332.000 darabra az előző évhez viszonyítva, és Ausztrália is 13%-os növekedést könyvelhetett el 74.000 autó eladásával. Kínában visszaesett a kereslet az április-december időszakban, 134.000 autó került eladásra, ez 25%-os csökkenés az előző év ugyanezen időszakához képest.

A pénzügyi év első háromnegyed évében a Mazda 16,5 milliárd eurós nettó árbevételt jelentett, melyből 486,3 millió eurós működési eredmény származott. Az adózott eredmény 224,4 millió euró.

A gyártást befolyásoló tényezőknek és a kínai kereslet visszaesésének köszönhetően a Mazda globális éves értékesítési előrejelzését 71,000 darabbal csökkentették, így várhatóan 1,240,000 darab lesz.

A Mazda európai szervezete 190,000 autóval járul ehhez hozzá. A fix költségek és a változó marketing-kiadások csökkentésével, valamint a feltételezett árfolyamtrendek figyelembevételével az MC működési profitját 626 millió euróra emelte, nettó árbevételét 23,7 milliárd euróra, adózott eredmény előrejelzését pedig 419,8 millió euróra módosította.

A Mazda folyamatosan figyeli a gazdasági környezet, a különböző piacok autópiaci trendjei, valamint az üzletet befolyásoló tényezők változását, melybe beletartozik a félvezető-hiány, a növekvő nyersanyag árak és a COVID19 alakulása is.

A Mazda elkötelezett marad a jövőbeli technológiákba való befektetései iránt, és bővíti SUV-választékát 2022-től kezdve. A vadonatúj Mazda CX-60 PHEV 2022. március 8-án debütál, és első képviselője annak a két modellnek, mely Európában az elkövetkező két évben biztosítani fogja a pozitív üzleti növekedést közép- és hosszútávon.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!



 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.29
Matrózruhás sofőrök vezették a valaha készült legritkább és legfurcsább buszt, melynek egyetlen....
2025.01.29
Több mint 2,3 millióan utaztak 2024-ben a Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) járatain, ami 178 ezerrel....
2025.01.29
Ötéves csúcsot értek el az autóeladások Oroszországban tavaly, két évvel az után, hogy az ottani....
2025.01.29
A 2020-ban a Škoda első, a Volkswagen-csoport moduláris villamosítási eszközkészletén (MEB) alapuló....
2025.01.29
Az idén megújult Volkswagen Tiguan továbbra is az egyik legjobb ajánlat a kompakt szabadidő-autók....
2025.01.29
Morenth Péter 2021 novembere óta tölti be a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) elnöki tisztségét,....
2025.01.29
Az új Peugeot E- 3008 modellre bevezetése óta több mint százezer megrendelés érkezett be, és ez....
2025.01.29
A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) adatai szerint az idei évre 1,4 millió darab....
2025.01.29
Minden idők legnagyobb forgalmát érte el a Volvo – jelentette be a svéd prémiummárka magyarországi....
2025.01.29
Az Aero Over nevű japán tuningcég gondolt egy merészet, és a Japánban kapható Toyota Crown Sport....