ünnep
Ora et labora – imádkozzál és dolgozzál. Így hangzik a bencések jelmondata. Ha az elsőt nem is, a másodikat biztosan magáénak vallja a Leadec Kft., amely nem csak azzal írt történelmet, hogy negyedszázada az első nyugati cégek között érkezett Magyarországra, hanem azzal is, hogy kibérelte a főapátság dísztermét, s első járműipari cégként a bencések központjában tekintett vissza az alapításra és az azóta megtett útra.
A német anyavállalat ötven éve indult takarító cégként. Azóta igencsak kinőtte magát, s nagy járműgyárak ipari szolgáltatójaként 4 kontinensen, 15 országban 300 telephelyet működtet – tudtuk meg a rendezvényen.
A Pannonhalmi Főapátság bejárata
A Leadec Kft. Magyarországon 700 embert foglalkoztat, s Győrön kívül kecskeméti, szombathelyi, szentgotthárdi és miskolci telephelyekkel is rendelkezik. A cég telephelyeinek hálózata néhány hete tovább bővült: szakemberei Makláron azokban a gyártó- és logisztikai csarnokokban vették át a létesítményüzemeltetés feladatát, ahol kormányművek készülnek a gépjárműgyártók számára. A Leadec Kft. megalakulása óta szolgáltatásainak körét és tapasztalatait is folyamatosan bővítette, így ma az elektromos berendezések telepítésétől és karbantartásától a belső logisztikai feladatokig olyan műszaki szolgáltatást kínálnak, amely a folyamatokat gördülékennyé és hatékonnyá teszi a telephelyeken.
A jubileum alkalmából szimpóziumot rendeztek Pannonhalmán, ahol vezető iparági, üzleti és politikai szakértők vettek részt. A több mint száz vendégnek György László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkár, valamint Markus Glaser-Gallion, a Leadec vállalatcsoport vezérigazgatója tartott előadást, egyeztetve nézeteiket az autógyártás előtt álló jelenlegi és jövőbeni kihívásokról.
A díszterem adott otthont a konferenciának
Ha én beszélnék önöknek a járműgyártás jövőjéről, az olyan lenne, mintha Arnold Schwarzeneggernek adnék testépítő tanácsokat – fogalmazott köszöntőjében szellemesen az államtitkár. György László az emlékezéssel egybekötött konferencián a magyar gazdaság helyzetét elemezte, kiemelte, hogy nálunk a legalacsonyabb Európában a társasági adó, ami újabb lökést adhat a befektetőknek a magyarországi bővítésre. Beszélt arról is, hogy az elmúlt kilenc évben a járműipar teljesítménye duplájára nőtt hazánkban, s foglalkoztatásban ugyan Németországtól hat százalékponttal el vagyunk maradva, a számok azonban egyre jobbak.
Ezer éves múltról beszélnek a falak, a mi történetünk 25 éve kezdődött Magyarországon, volt egy magyar autóipari álom, ami mára valósággá vált – hangsúlyozta a rendezvényen Dákai Ferenc ügyvezető igazgató.
25 éve Magyarországon
„Nem csupán maguk a járművek fejlődnek folyamatosan, a gyártók is egyre inkább megoldásszállítóvá válnak a mobilitás területén” – folytatta Dákai Ferenc. „Ehhez értékes hozzájárulást adunk. Nemzetközi piacokon tevékeny szolgáltatóként ismerjük a gyárakat és az alkalmazott technológiákat és ezekhez illesztjük digitális megoldásainkat”.
A gyártás szolgáltatói
Markus Glaser-Gallion, a Leadec vállalatcsoport vezérigazgatója azt emelte ki, a jövő gyárai a 4.0 technológiával forradalmasítják a gyártást, intelligens gyárak jönnek létre, s a a Leadec a gyártás megreformálásában fontos szerepet játszik.
A digitalizáció a legfőbb hajtóerő, 2020 végéig telephelyeink 70 százalékában végrehajtjuk a digitalizációt – fogalmazott.