Koenigsegg
Ha valaki nem tudta volna, hogy Koenigsegg néven a világ legexkluzívabb szupersportautói készülnek 1994 óta, az Agera One:1 megjelenése után minden bizonnyal nyomon követik kicsik-nagyok a svéd műhely minden mozzanatát. Legutóbbi nagy dobásukkal megvalósították a versenyautók álomszerű súly/lóerő arányát, azaz minden egyes kilogramm súlyra egy lóerőt produkáló gépet alkottak. Az Agera One:1 egy irdatlan merev kasztnis, szuperkönnyű sportautó, melynek szíve egy 5 literes, 32 szelepes, biturbós, V8-as erőforrás és teljesítménye pontosan megegyezik az autó sofőrrel együtt mért tömegével, azaz 1360 lóerős. Ehhez a teljesítményhez 1370 Nm-es nyomatékot és 440 km/h-ás végsebességet párosítva, talán nem kérdés, hogy számos rekord megdöntésének várományosa a svéd fenevad.
Vajon mi következhet ezután, tették fel sokan a kérdést anno. Nos, megkaptuk a választ, legalábbis reméljük, hogy a kétkerekű koncepcióból egyszer valóság lesz. Az eddig motorépítéssel egyáltalán nem foglalkozó Christian von Koenigsegg és a futurisztikus munkáiról ismert Burov Art stúdió egy meglehetősen ütős koncepciót alkotott. Az emblémán kívűl semmiféle Koenigseggre utaló formajegyet nem viselő motor csak abban hasonlít az eddig megjelent négykerekűekre, hogy egyszerű és nagyon stílusos külsőt alkottak neki tervezői.
A mindent elfedő karbon elemek egy eddig ismeretlen paraméterekkel rendelkező erőforrást lepleznek, azonban bátran kijelenthetjük, hogy a találgatásaink nagy valószínűséggel távol állnak majd a valóságtól. Elképzelhető, hogy feltöltött aggregát lapul majd a vázban, de azt még senki sem tudja, hogy szimpla, vagy dupla turbóval állunk-e szemben és hogy esetleg egy V8-as elrendezésű blokkot rejt-e a bölcső.
A formavilágot felesleges ecsetelni, a képek önmagukért beszélnek, azt azonban megtudtuk, hogy a tapadásról Bridgestone Potenza abroncsok gondoskodnak.