autó értékesítés

Európai Autógyártók Szövetségének szeptemberi jelentése

2013.10.17.

A főbb európai piacok volumene emelkedett szeptemberben, ellenben a január-szeptember közötti időszak eladásai csökkentek. Magyarország mindkét időszakban jó eredményekkel büszkélkedhet.

Szerző: Horváth Miklós

A szerda reggel közzétett adatok szerint a 2013. szeptember havi személyautó-értékesítési adatok 5,4 százalékos emelkedést mutatnak az előző évi - rekord alacsony – szeptemberi eredményekhez képest. Számszerűsítve mindezt, 1 159 066 darab személyautó eladását regisztrálták az Unió 27 tagországában (Málta részéről nem állnak rendelkezésre adatok), szemben az egy évvel korábbi 1 099 468 darabos volumennel. Sajnos az idei év 9 havi mérlege már nem ennyire pozitív, ugyanis a 2013 januártól szeptemberig terjedő időszakában - a 9 000 629 db autó eladásával – 3,9 százalékkal kevesebb autó értékesítését regisztrálták az előző év hasonló időszakához képest.

A jelentés tagállamok egyéni eredményei vonatkozásában megtudtuk, hogy az előző év szeptemberéhez képest idén Magyarország, a 32,2 százalékos növekedésével, a lista élére tornázta fel magát (4 659 darabos eladásával a 2012. szeptemberi 3 525 darabhoz képest). Második és harmadik helyen Spanyolország (28,5%) és Írország (27,9%) található, viszont a főbb piacok, mint például Franciaország (+3,4%) és az Egyesült Királyság is (+12,1%) jól teljesítettek. A havi bontás vesztesei Olaszország és Németország, előbbinél -2,9, utóbbinál -1,2 százalékos a visszaesés.

A tavalyi és az idei év első kilenc hónapjának összehasonlítása már árnyaltabb képet mutat. A tagországok közül csak nyolcnak sikerült pozitív eredményt produkálnia, vagyis az utolsó negyed évben csodának kell történnie ahhoz, hogy az éves Uniós statisztika egy stagnáló vonalat, netalán felfelé ívelő görbét képezzen. Ennek a kimutatásnak az élén az Egyesült Királyság áll +10,8 százalékos növekedési mutatóval, majd őt követi Észtország, ahol a változás mértéke +9,0 százalékos. A dobogó harmadik fokára Portugália állhat (+6,7 százalékkal), ezt követően pedig Dánia (+5,2%) és Magyarország (+4,3%) következik. Hazánkban idén szeptemberig 41 029 darab autó talált gazdára az újautó piacon, míg tavaly csupán 39 321 darabot adtunk el az év háromnegyed részében. Ezzel az 1708 darabos többleteladásunkkal magunk mögé utasítottuk Lengyelországot (+3,2%), Szlovákiát (+2,9%) és Belgiumot (+0,7%).

A márka szerinti piaci részesedési eredmények érdekes képet festenek nemcsak a szeptemberről. hanem a márkahűségről is. Az Európai Autógyártók Szövetsége által vizsgált 18 márkából csupán 4 esetében negatív előjelű a változás mértéke. E tekintetben a Honda a sereghajtó, ahol a visszaesés mértéke -12,6 százalékos volt. Hátulról a második helyet a PSA konszern kapta a -2,9 százalékos csökkenés okán, majd a Fiat (-2,7 százalékkal) és a Kia (-0,1 százalékkal) következik. A legnagyobb mértékű növekedést a Mazda szerezte, akinek +31 százalékkal sikerült növelnie a piaci részesedését az előző év szeptemberi eredményeihez képest. A Mazda után a Renault (+21,5 százalékkal) és a Mitsubishi (+16,7 százalékkal) következik. A fekete leves a statisztikai jelentés azon része, ahol a háromnegyed éves (január-szeptember közötti időszak) márka szerinti bontásból kiderül, hogy ugyan örülhetünk az ütközetbéli győzelemnek, de a háború kimenetele még korántsem tekinthető bebiztosítottnak. Ebben az összehasonlításban a Mazda remekelt ismét a +11,0 százalékos növekedésével, második helyen a Jaguar-Land Rover szerepel +10,1 százalékkal, a bronzérmet pedig a Daimler szerezte meg (+4,9). A Renault-n (+0,4) és a Kián (+0,5) kívül a piaci részesedés változásának mértéke az előző év kilenc hónapjához viszonyítva,sajnos a többi márka esetében negatív előjelű.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....
2024.04.25
A Blaha Lujza téri állomáson végeznek műszaki mentést a tűzoltók - írta a Katasztrófavédelem....
2024.04.25
Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-....
2024.04.25
Július 1-jétől Achim Grewe Dr. Patrick Heineckétől veszi át az igazgatóság Pénzügy, IT, Beszerzés....
2024.04.25
Súlyos közlekedési baleset történt az A4-es autópályán Bruck közelében a magyar határ felé vezető....