járműértékesítés
Vagyis a Porsche Hungaria ismét javítani tudta járműértékesítési számait. Mindez Eppel János szerint azzal függ össze, hogy a magyar gazdaság javuló pályára lépett, s a közületi és flottaértékesítés mellett újra egyre nagyobb számban jelennek meg a szalonokban a magánvásárlók. A válság ugyan megrostálta a márkakereskedőket, számuk csökkent, helyzetük azonban stabilizálódott.
Eppel János ügyvezető igazgató
Az ügyvezető igazgató beszélt arról is, a harmincegyezer járműből, amelyet Magyarországon és az unió egyes országaiban értékesítettek, 2400 a kishaszonjármű, a döntő többség pedig személygépkocsi. Ezen belül is leginkább a Skoda és az Audi értékesítése növekedett.
Eppel János úgy vélekedett, az idén Magyarországon várhatóan 93 ezer új személygépkocsit helyeznek forgalomba, a Porsche Hungaria a maga 31 ezres értékesítésével a piac 28-29 százalékát tudhatja magáénak.
Úgy gondolom, ez nagyon jó eredmény – fogalmazott Eppel János, aki kitért a következő év terveire is. Elmondta, jövő ilyenkor újra tíz százalékos növekedéssel lenne elégedett, ami 35 ezer személygépkocsi és kishaszonjármű eladását jelenteni. Prognózisa szerint jövőre a magyar piac elérheti a százezres személygépkocsi üzembe helyezési határt, már ami az új autókat illeti.
Egyre több a magánvásárló a szalonokban.
A Porsche Hungaria árbevétele az idén 1,1 milliárd euró lesz, ebben nem csak járműértékesítés, hanem az ukrajnai, szerbiai és bulgáriai járműkiszállítások logisztikai tevékenysége, továbbá a dél-kelet-európai alkatrészkereskedelem is benne vannak.
A törvényi szabályozás pozitív irányba fejlődött, a Porsche Hungaria az autós szakszövetségekkel továbbra is azon dolgozik, hogy a feketegazdaságot gyengítse, a legális üzleti szakmát pedig megerősítse – fogalmazott Eppel János ügyvezető igazgató a Porsche Hungaria karácsonyi sajtófogadásán. Pozitív példaként említette, hogy sikerült elérni, a cégek visszaigényelhetik a javítási díj áfájának 50 százalékát, valamint a lízingdíj áfáját. Ugyanakkor megoldásra vár még, hogy számon lehessen kérni az importált használt autók áfájának befizetését. Az erre szakosodott cégek ugyanis sokszor német áfával nem terhelt hasznát kocsikat hoznak be tovább értékesítésre, így jóval kedvezőbb áron tudják adni, mivel Magyarországon sem fizetik meg az áfát.
A legerősebben a Volkswagenek eladása nőtt, de bővült a Skodáké és az Audiké is.
Hogy fogytak a Magyarországon gyártott Audik hazánkban az idén? - kérdeztük a sajtófogadáson Mátrabérci Sándort, a Porsche Hungaria Audi márkaigazgatóját.
A3-as limuzinból az idén eddig 269-et adtunk el itthon, még 15 kiszállítása várható. A3-as cabrióból 7 került magyar vásárlókhoz. TT Coupéból 19 darab, míg TT Roadsterből 3 autó maradt itthon.