Alpine

Elkezdődött az új Alpine modell gyártása

2017.12.30.

A Franciaország északnyugati részén fekvő Dieppe-ben már készülnek az új A110-es sportautók, nagyrészt kézi munkával.

A 20 éve bezárt Alpine gyár újranyitásán részt vett Carlos Ghosn, a Renault-Nissan Szövetség elnöke, és Bruno Le Maire, Franciaország pénzügyminisztere is. A normandiai gyárat két év alatt, 36 millió eurós beruházással készítették fel az új sportautó gyártására. Itt állítják össze az alumínium karosszériát, padlólemezt és futóművet, elkészült egy új fényezőüzem homokfúvó és tisztító robotokkal.

Az Alpine nagy hagyományokkal rendelkező üzemében jelenleg 392 alkalmazott dolgozik, akiket négy hetes tréninggel készítettek fel az új A110 gyártására. A kocsikat főként kézi munkával 80 alkalmazott szereli össze, az alumínium karosszériák Olaszországból érkeznek, a motort a Nissan fejlesztette. A kis gyár kapacitása napi 30, évi 6000 autó.

„Nagy kihívást jelentett nekünk annak az üzemnek a modernizálása, ahol közel 50 évvel ezelőtt az eredeti Berlinette is készült. De összehoztuk, részben az állam, a régió, a város, a Renault-csoport és a Szövetség támogatásának köszönhetően” – nyilatkozta Ghosn a megnyitón. „A kiválóság és a francia elegancia, amiről ez a márka szól, nem csak ígéret, hanem immár ipari valóság” – tette hozzá.

Az új Alpine modellt egy középre helyezett, 1,8 literes, 250 lóerős turbómotor mozgatja, az 1080 kilós kocsi 4,5 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órás sebességre, a végsebessége pedig eléri a 250 km/órát. Az első 1955 darab a limitált Prémiere Edition szériába tartozik, ezeket 2018 első felében vehetik át az ügyfelek, 58 500 eurós árért cserébe. Ezt a mennyiséget három nap alatt kapkodták el a vevők.

Az Alpine márkát 1955-ben alapította egy Jean Redele nevű Renault-kereskedő, aki a gyári autókat tuningolta, aztán saját kocsik építésébe kezdett az 1950-es évek második felében. A cég legendás hírnevét az 1963-ban bemutatott A110-nek köszönhette, ami számos raliversenyen diadalmaskodott, többek között Ferjáncz Attila is sikeresen versenyzett egy ilyen autóval.

A Renault 1973-ban vásárolta meg a céget, az utolsó Alpine típus, az A610 1995-ben gördült ki a gyár kapuján, azóta különleges Renault-k készültek itt, például jobbkormányos Cliók és sportos RS változatok, de elektromos Bollore BlueCars autók összeszerelését is végezték.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.27
Ünnepélyes keretek között aláírt együttműködési megállapodással indult hivatalosan útjára a Magyar....
2025.01.27
Története során először került fel a győri Széchenyi István Egyetem a Times Higher Education....
2025.01.27
Sébastien Ogier a saját rekordját döntötte meg azzal, hogy tizedszerre aratott győzelmet Monte-....
2025.01.27
A Budapesti Regionális Nyomozó Ügyészség indítványára a bíróság letartóztatta azt a Pest vármegyei....
2025.01.27
A svájci Zermatt még a 80-as években hozott döntést arról, hogy a város lakói végleg lemondanak a....
2025.01.27
A példátlan ütemű technológiai fejlődés és a mesterséges intelligencia korában a jövőbiztos tudás....
2025.01.27
Két hazai nagyvárossal közösen pályázott az egyetem döntéstámogató megoldások fejlesztésére. ..
2025.01.27
A KDH ( Kereszténydemokrata Mozgalom) képviselőcsoportja azt szeretné elérni, hogy a....
2025.01.27
A légszennyezettségi mérések szerint a bécsi levegő tisztasága az utóbbi évek legjobb eredményeit....
2025.01.26
A veterán francia péntek óta állt az élen, és a vezetést a trükkös, több kiesést hozó utolsó napon....