Bulli

Elektromos hajtást kapott a klasszikus Volkswagen T1 kisbusz

2020.04.25.

A német gyártó az eClassics céggel közösen alkotta meg az 1966-os Type 2 Microbus környezetbarát változatát, amit gyártani is fognak.

Az új e-Bulli nem az első együttműködése a Volkswagennek és az eClassics-nak, mivel tavaly már egy eredeti Bogarat is átalakítottak elektromos hajtásúvá. Ezúttal azonban az első generációs (T1) Type 2 Samba Microbus került sorra: az osztott szélvédős, 1966-os példányban nem csak a hajtásláncot cserélték ki, de a karosszériát és a belső teret is tökéletes állapotúra restaurálták. A régi, 54 lóerős négyhengeres boxermotor helyére az e-Up! 83 lóerős villanymotorja került, ezzel ez a kocsi lett a legerősebb „gyári” változata a T1-es kisbusznak.

A villanymotor a hátsó tengelyt hajtja meg egyfokozatú erőátvitelen keresztül, a Volkswagen szerint a végsebesség eléri a 130 km/órát, ami 25 km/órával több, mint az eredeti motorral. A 45 kilowattórás akkumulátor pakkot az alváz közepére tették, hogy jó legyen a súlyelosztás és a stabilitás. Gyorstöltővel akár 40 perc alatt fel lehet tölteni 0-ról 80 százalékosra, ami kb. 160 kilométeres hatótávhoz elég. Ha teljesen fel van töltve az akku, akkor az e-Bulli akár 200 kilométert is meg tud tenni a lemerülésig.

Nem csak a hajtásláncot, de a futóművet is korszerűsítették. Állítható feszességű lengéscsillapítókat és csavarrugós felfüggesztéseket építettek be előre és hátra is, hogy javuljon a rugózási komfort, a régi dobfékeket pedig erősebb, belső hűtésű tárcsákra cserélték.

A külső csak finoman változott, a teljes fényezésen kívül korszerű LED fényszórókat és hátsó lámpákat és töltés indikátorokat kapott az e-Bulli. Hogy ne legyen feltűnő, a töltőcsatlakozó a felhajtható hátsó rendszám alá került.

Belül sokkal jelentősebbek a változások, a teljes utasteret újrakárpitozták és modernizálták, még az e-Up! előválasztó karját és egy érintőképernyőt is beépítették az infotainment rendszer számára, amelyek kicsit idegenül hatnak a régies formák között.

Szerencsére az e-Bulli nem egyedi példány, az eClassics az e-Bogárhoz hasonlóan gyártani is fogja kis sorozatban, Renningenben. Persze nem lesz olcsó, Németországban 64900 euró az alapára, ami a mai árfolyamon 22,8 millió forintnak felel meg.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.01
Megint egy amúgy csillogó, de sok buktatót rejtegető autó. ..
2025.02.01
A rendőrök szabálysértési őrizetbe vették a 37 éves balatonfűzfői férfit - írja a police.hu. ..
2025.02.01
Megreformálhatja a villanymotorokhoz való viszonyunkat a könnyű és kicsi, szlovén kerékagymotor? ..
2025.02.01
Rekord összegű, mintegy 4,5 milliárd forint bírságot szabott ki tavaly a közúti teher- és....
2025.02.01
A Lamborghini bejelenti: Maurizio Leschiutta a motorsport új vezetője – írja honlapján a német....
2025.02.01
A Vizionári nevű online diszkusszió során a szakértők számos kérdéssel foglalkoztak a biztosítási....
2025.02.01
Kamion, trélert vontató mikrobusz és személyautó ütközött az M5-ös autópályán, melynek....
2025.02.01
Ambiciózus növekedési célok 2025-2027 között.   ..
2025.02.01
Márciusban újult meg, amikor egy hamarosan érkező új Volkswagen bemutatóján Golfokat vezettem,....
2025.02.01
Nem túlzás kijelenteni, hogy az immáron Magyarországon is harmadik (a kivonásokkal tisztított....