rali

Eldőlt: 2019-is biztosan marad a WRC-ben a Volkswagen

2014.06.10.

A tavalyi konstruktőri és egyéni világbajnokságot is elhódító német márka további öt évre elkötelezte magát a rali-világbajnokság mellett.

A Volkswagen kedden jelentette be, hogy 2019-ig biztosan a résztvevője marad a rali-világbajnokságnak gyári csapattal. Azt is elárulták, hogy a jelenlegi Polo R WRC-t még két szezonon át fogják használni, az utódját csak 2017-re készítik el, feltehetően az utcai Polo következő nemzedékének bemutatásával egyszerre.

Amikor a német márka először bejelentette, hogy gyári csapattal érkezik a WRC-be, akkor még csak 2015-ig kötelezték el magukat, most ezt hosszabbították meg – feltehetően a jelentős sikerek és az egyeduralom miatt – 2019 végéig.

„Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy az igazgatótanács úgy döntött, hogy 2019-ig biztosan maradunk a rali-világbajnokságban. A Volkswagen még sohasem futtatott ilyen nagyságrendű, hosszútávú motorsport programot korábban” – nyilatkozta Jost Capito, a WRC program vezetője.

„A belénk vetett hit hatalmas motivációt jelent az egész csapat számára, nem ülhetünk a babérjainkon egy másodpercig sem, továbbra is folytatnunk kell a munkát azzal a szenvedéllyel, eltökéltséggel és elköteleződéssel, ahogy eddig tettük, hogy továbbra is sikeresek maradjunk a bajnokságban.”

Capito az is elárulta, hogy a Volkswagen azt szeretné, ha a sajtó többet foglalkozna a versenyekkel.  „A bajnokság sikerének feltétele, hogy a rendezési formátumot a televízióra optimalizáljuk, hogy a ralit még vonzóbbá tehessük a közönség számára. Azt szeretnénk, ha a promoterek a gyártókkal közösen jelentősen növelnék a sorozat médiamegjelenését.”

„Emberek milliói szenvedélyesen szeretik ezt a sportot" – tette hozzá Dr. Heinz-Jakob Neuser, a Volkswagen technikai fejlesztésekért felelős igazgatótanácsi tagja. „A szoros együttműködés a verseny- és a szériaautók fejlesztőrészlegei között, a versengés a közvetlen vetélytársainkkal a különböző piacokon, és a hatalmas marketing-potenciál a média révén vezetett ahhoz, hogy hosszú távon is elköteleztük magunkat a rali-világbajnokság mellett.”

„A rali-vb nagyon jó platform a Volkswagen számára ahhoz, hogy a világ minden táján demonstráljuk autóink hatékonyságát, dinamizmusát és megbízhatóságát. Ezt a sorozatot szorosabb szálak fűzik a legmodernebb utcai autókban megtalálható technológiákhoz, mint az összes többi világbajnokságot, és olyan, valós körülmények között kell versenyezni, amik között az ügyfeleink nap, mint nap autóznak” – tette hozzá.

A Volkswagen amióta belépett a rali-világbajnokságra, a 19 versenyből 16-ot nyert meg. Jelenleg is az istálló két versenyzője, Sebastian Ogier és Jari-Matti Latvala vezeti a világbajnokságot, a köztük 33 pont a különbség a világbajnok francia javára.
 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.29
Matrózruhás sofőrök vezették a valaha készült legritkább és legfurcsább buszt, melynek egyetlen....
2025.01.29
Több mint 2,3 millióan utaztak 2024-ben a Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) járatain, ami 178 ezerrel....
2025.01.29
Ötéves csúcsot értek el az autóeladások Oroszországban tavaly, két évvel az után, hogy az ottani....
2025.01.29
A 2020-ban a Škoda első, a Volkswagen-csoport moduláris villamosítási eszközkészletén (MEB) alapuló....
2025.01.29
Az idén megújult Volkswagen Tiguan továbbra is az egyik legjobb ajánlat a kompakt szabadidő-autók....
2025.01.29
Morenth Péter 2021 novembere óta tölti be a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) elnöki tisztségét,....
2025.01.29
Az új Peugeot E- 3008 modellre bevezetése óta több mint százezer megrendelés érkezett be, és ez....
2025.01.29
A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) adatai szerint az idei évre 1,4 millió darab....
2025.01.29
Minden idők legnagyobb forgalmát érte el a Volvo – jelentette be a svéd prémiummárka magyarországi....
2025.01.29
Az Aero Over nevű japán tuningcég gondolt egy merészet, és a Japánban kapható Toyota Crown Sport....