Aftersales

Egyre fontosabb az aftersales a gyártók számára

2024.10.01.

Annak ellenére, hogy az aftersales a bevett autógyártók vagy franchise-kereskedők nyereségének felét jelentheti, az új autók értékesítésének csillogóbb világához képest gyakran a „szegény rokon” marad, ami a figyelmet illeti.

Az aftersales csapatok gyakran távol esnek a vállalatvezetéstől, és a felső vezetés körében ritkán találkozunk olyanokkal, akik ebből a területből jöttek. Ezzel szemben az utángyártott alkatrészek és a független szervizek egyre professzionálisabbá válnak, folyamatosan növelve piaci részesedésüket, és bizonyítják, hogy képesek kezelni az új technológiák által támasztott kihívásokat.

Miközben az autóértékesítés jelentős változások előtt áll, az aftersales szektor sem marad érintetlen. A változások egyik fő mozgatórugója nem feltétlenül az autóvezetők igényei, legalábbis a fiatalabb és középkorú autók esetében. Az évek során végzett kutatások szerint az autósok számára az aftersales szempontjából a kényelem, a bizalom és az ár-érték arány a legfontosabb tényezők. Az autósok általában ragaszkodnak a megszokott szervizhez, amíg ezek a tényezők nem változnak – például ha a szerviz bezár, nem tud megfelelő időpontot ajánlani, vagy az árak túl magasak.

Az elektromos autók térnyerése egyértelműen nagy változást hoz, de még mindig kérdéses, hogy pontosan milyen hatással lesz ez a szervizelésre és javításra. Egyelőre a gumicserék és a baleseti javítások száma nőtt, míg az általános karbantartási igények csökkentek, de ez a trend vajon fennmarad-e, ahogy az elektromos autók piacán a technológia érettebbé válik? A gyártók továbbra is évente vagy kétévente előírják majd a kötelező szervizeket, vagy inkább a Tesla által követett "szükség szerint" modell lesz az új irány?

Az elektromos autók és az egyre inkább szoftvervezérelt járművek megjelenése még nagyobb nyomást helyez a megfelelően képzett technikusok iránti keresletre. Az ilyen szakemberek képzése elengedhetetlen, de sok esetben a jól képzett technikusokat más cégek magasabb fizetéssel vagy bónuszokkal csábítják át, ami tovább növeli a költségeket. A megoldás része lehet a nagyobb technikusi hatékonyság, az automatizált diagnosztika, és a feladatok átruházása alacsonyabb bérű személyzetre.

Az aftersales döntések egyre kevésbé az autót vezető személyek kezében vannak, különösen a lízingelt vagy szerviztervvel rendelkező autók esetében. Ezekben az esetekben gyakran a lízingcég vagy a szervizterv-szolgáltató dönt arról, hogy hol és milyen munkát végezzenek el, ami eltérhet a lakossági ügyfelek döntéseitől.

 

Végül a kereskedői hálózatok átalakulása és az értékesítési modell változása is befolyásolja az aftersales-t. Ha a kereskedői pontok száma csökken, hogyan lehet biztosítani az aftersales lefedettséget? A mobil szervizek, OTA (over-the-air) javítások vagy különálló, márka által engedélyezett szervizek jelenthetik a megoldást, vagy a független szervizek még nagyobb szerephez jutnak?

Az aftersales és az utángyártott alkatrészek piaca továbbra is kulcsfontosságú marad, és azok a szereplők, akik előre kidolgozott stratégiával rendelkeznek, és rugalmasan képesek reagálni a változásokra, jelentős előnyökre tehetnek szert. Az aftersales nem lehet másodlagos szempont, hanem központi szerepet kell kapnia a jövőbeli tervezésben.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.02
Debrecen közelében történt az eset a katasztrófavédelem beszámolója szerint. ..
2025.04.02
A legtöbbet a román kamionosok fizetnek. ..
2025.04.02
Lezárásokra kell készülni Budapesten szerda estétől az izraeli delegáció érkezése miatt - közölte a....
2025.04.02
Lehet, hogy 50 évet is várni kell azokra az önvezető járművekre, amelyek mindazokkal a....
2025.04.02
A BMW Group leendő debreceni gyára a célegyenesben van, hiszen az összeszerelőüzem beindításával....
2025.04.02
Az AutoWallis Csoport 2023-ban nyitotta meg első BYD szalonját Budapesten. A BYD Magyarország 2024....
2025.04.02
A Budapest felé vezető oldalon torlódásra kell számítani – írta az Országos Katasztrófavédelmi....
2025.04.02
Egy beszállító szerint a Trump adminisztráció óta érezhető az elfordulás a villanyautózástól. ..
2025.04.01
A motorszám. ..
2025.04.01
Négy ukrajnai nő halt meg kedd reggel a déli autópályán (A2), további négy ember pedig súlyosan....