elektromobilitás
A ZF új tekercset fejlesztett ki az e-motorokhoz.
A ZF egy új, nagy teljesítménysűrűségű e-motort mutatott be. Az egyik különlegesség egy olajhűtő rendszer, amelyet közvetlenül a tekercseknél alkalmaznak, és amely így különösen nagy folyamatos teljesítményt tesz lehetővé. A fejlesztők a csúcsteljesítmény 85 százalékának megfelelő értéket ígérnek. Ezenkívül a nehéz ritkaföldfémek használata is elhagyható.
Egy speciálisan kifejlesztett tekercselési technológiát alkalmaznak a mágneshez, amely állítólag mintegy tíz százalékkal kevesebb helyet igényel, mint a hagyományos változatok. A ZF szerint csak a tekercselőfej körülbelül 50 százalékkal kisebb, mint korábban. Az úgynevezett "fonott tekercseléssel" a nyersanyagfelhasználás körülbelül tíz százalékkal csökken. Végső soron a súlyelőny a teljes jármű hatótávolságát is növeli.
A motoron kívül a Bodeni-tavi vállalat más, elektromos járművekhez számára készült hajtáselemeket is bemutatott. Ezek közé tartozik egy nagyfeszültségű átalakító és egy koaxiális váltómű. A teljes rendszer várhatóan 2025-től lesz forgalomban.
Cs.A.-Ő.P.
Cikkünk megírását az InterCars támogatta.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!