SEMA

Brutális pickupokat vitt a SEMA-ra a Toyota

2023.11.04.

A Las Vegas-i tuningshow-n gyárilag tuningolt, szériagyártású és tanulmánynak szánt, valamint egyedi építésű autókat is kiállít a japán gyártó.

A Toyota idén visszatért a nevadai SEMA-ra (Specialty Equipment Market Association), mégpedig egy minden korábbinál nagyobb standdal, amelyet a kiállítás hivatalos mottója, a „versenypálya vagy terep, az izgalom rád vár” alapján rendezett be. Ezúttal egy 19 autóból álló kollekcióval érkezett a japán gyártó, melyek között megtalálhatók egyedi építésű kocsik, az Associated Accessories Program gyári kiegészítőkkel ellátott járművei, lakóautóvá alakított terepjárók, új Land Cruiserek és Tacomák, valamint a GR-család különböző verseny- és szériaautói is.

Tundra TRD Performance Package

Itt, a SEMA-n ünnepelte a Toyota az új TRD Performance Package világpremierjét. A 2024 elejétől a Tundra jelenlegi generációjához elérhető opciós teljesítménynövelő csomag lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy pickupjuk teljesítményét olyan gyári fejlesztésekkel növeljék, amelyek nem befolyásolják a garanciát. Eredetileg az ikerturbós, 3,4 literes, V6-os i-FORCE motor 394 lóerőt ad le 5200-as, és 649 Nm nyomatékot 2400-as fordulatszámon. A TRD Performance csomag azonban 427 lóerőre növeli a csúcsteljesítményt (szintén 5200-as fordulatszámnál), míg a változatlanul hagyott csúcsnyomaték korábban, már 2000-es fordulatszámnál jelentkezik, ami kiszélesíti a használható tartományt és javítja a rugalmasságot.

A szintén V6-os turbós, de hibrid i-FORCE MAX hajtás esetében pedig a TRD Performance csomag 443-ről 475 lóerőre növeli a teljesítményt. Ezt úgy érték el a mérnökök, hogy megnövelték a turbófeltöltőkbe jutó levegő mennyiségét, miközben szoftveresen optimalizálták a motorvezérlés kalibrációját. Emellett a TRD Performance Package nagyobb, jobb áramlást biztosító kettős szívócsonkot alkalmaz, amelyhez kis ellenállású cat-back kipufogó csatlakozik, csökkentve az ellennyomást. A megnövekedett hajtáslánc-teljesítményt egyedi gázpedálhangolás egészíti ki, amely szintén hozzájárul a sportosabb vezetési élményhez.

A TRD Performance Package exkluzív optikai tuningelemeket is tartalmaz, többek között egy különleges TRD logót a platóajtón és egyedi, nyolcszögletű kipufogóvégeket. A 3400 dollárba (1,22 millió forintba) kerülő csomag – amelyet még a gyárban beszerelnek – kezdetben csak az újonnan vásárolt Tundrákhoz lesz elérhető. Azonban a Toyota már fontolgatja, hogy a közeljövőben más modellekre is kiterjeszti, miközben azon is dolgozik, hogy kereskedő által telepített opcióként is elérhetővé váljon azon ügyfelek számára, akiknek már van harmadik generációs Tundrájuk.

Tacoma X-Runner Concept

2004-ben a Toyota olyat tett Amerikában, amire senki sem volt felkészülve: a középkategóriás, hátul laprugós pickupját, a Tacomát sportos utcai használatra építette át, és X-Runner néven árusítani kezdte kézi váltóval és hátsókerék-meghajtással. Most, 19 évvel később a 2023-as SEMA-n bemutatkozott ennek a gyárilag tuningolt Tacomának a modern változata a 2024-es, vadonatúj generáció alapjain, igaz, egyelőre csak tanulmányként.

Az új Tacoma X-Runner Concept 3,4 literes, ikerturbós i-Force V6-os motorja a TRD Performance csomagos Tundrából (lásd fent.) származik, és itt is 427 lóerőt és 649 Nm-t képes a kerekekre szabadítani. Ez 179 lóerővel és 267 Nm-rel több, mint amennyit az eredeti, 2005-ös Tacoma X-Runner négyliteres szívó V6-osa tudott.

Egy 4,30:1 áttétellel és elektronikusan zárható differenciálművel ellátott merev tengely osztja szét a tekintélyes motorerőt a hátsó kerekek között, az egyedi sportkipufogó pedig a bal oldalon, a hátsó kerék előtt vezeti ki az égéstermékeket. Közel 8 centiméterrel megnövelték a nyomtávot, az alvázat pedig megerősítették. A karosszéria első és oldalsó része egyedi aero-szárnyakkal, valamint funkcionális szellőzőnyílásokkal rendelkezik, amelyek többek között a Tundrából származó, 353 mm átmérőjű első féktárcsák hűtéséért is felelnek.

A megfelelő úttartás és az alacsonyra engedhető hasmagasság érdekében a fejlesztőcsapat a Tundra légrugós felfüggesztését is beépítette (feszesebb rugókkal és külső olajtartályos Bilstein lengéscsillapítókkal), a hatalmas kerékjáratokat pedig a Lacks Enterprises 21 colos, kovácsolt alumínium közepű szénszálas felnijei töltik ki, amelyeken 285/45R21-es Michelin sportgumik feszülnek.

A karosszéria nagy részét az eredeti Speedway kék színre fújták le, az első Tacoma X-Runner iránti tiszteletből. A motorháztető, az A-oszlopok és a tető matt fekete fényezése viszont már a TRD Pro mai stílusirányzatából merít, a piros kopoltyúrács, díszcsík, felniközép, Toyota-embléma és bőrkárpitozás pedig szintén a nagy teljesítményre utal.

 

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.03.01
Korosodó hot-hatch remek állapotban. ..
2025.03.01
Januárban olyan modellek is szerepeltek hölgyek által meghirdetett autók között, amik meglepetést....
2025.03.01
Könnyen megtörténhet, hogy Lada Tigris néven kerül piacra az AvtoVAZ valamelyik jövőbeni modellje. ..
2025.03.01
Több tízezres megtakarítást jelentett a családok számára és több százezer új utast eredményezett az....
2025.03.01
Frissült és még modernebb lett a Hyundai legeladottabb európai modellje, ami hajtásláncok....
2025.03.01
Európa közös érdeke, hogy minél robusztusabb támogató infrastruktúra épüljön ki a hidrogénalapú....
2025.03.01
Továbbra is a BMW Manufacturing az Egyesült Államok legnagyobb autóipari exportőre a kiviteli....
2025.03.01
Még péntek este történt súlyos baleset Pécelen: egy autóbusz és két személygépkocsi ütközött. ..
2025.03.01
Még egy hónapig, március végéig igényelhető a céges flották zöldítéséhez a legfeljebb 64 millió....
2025.03.01
A ZF nevű cég új légzsákot adna hozzá az autókhoz, amelyek rengeteg sérüléstől óvnák meg az....