autóbusz
Tamás László, a zrt. kereskedelmi igazgatója az MTI-nek elmondta: az új kaposvári midibusz prototípusának elkészítése a tervezéstől a gyártásig mintegy 50 millió forintba került. A múlt év tavaszán megkezdett fejlesztéshez közel 20 millió forint uniós forrást nyertek el.
A midibuszt elsősorban utazási irodáknak, iskoláknak, sportegyesületeknek, önkormányzatoknak ajánlják, de tervezik, hogy a későbbiekben elővárosi kivitelt is gyártanak - mondta a kereskedelmi igazgató.
Tájékoztatása szerint évente hozzávetőleg 10 midibusz gyártását tervezik - ezzel mintegy 20 dolgozónak adnának tartósan munkát. Míg a hasonló műszaki paraméterű és méretű járművek nagy részét 26-30 millió forint körüli áron kínálják a hazai piacon, a Compactót ennél kedvezőbb - felszereltségtől függően - 22-24 millió forint közötti áron értékesítenék.
A 30 személyes midibusz műszaki adatait Tajnafői István, Kapos Járműgyártó- és Javító Zrt. elnöke ismertette. A jármű hossza 8,3 méter, 7,2 tonnás Iveco-alvázra épül, és egy 170 lóerős Euro5 EEV dízelmotor gondoskodik a gazdaságos üzemeltetéséről. Külső burkolata műanyagszálas, az utasok biztonságát és kényelmét számtalan berendezés garantálja. Többek között a mindennapi, 4 köbméteres csomagtér és a szabályozható klímaberendezés. Eddig 22 személyes buszokat gyártottak, de a vevők igényt tartottak ennél nagyobbra is, ezért fogtak bele a 30 személyes midibusz fejlesztésébe.
MTI-autoszektor.hu