Smart

Bemutatkoztak az új Smartok

2014.07.18.

A 2,7 méteres Fortwo-ról és a 3,5 méteres Forfourról egyszerre rántották le a leplet. Mindkét miniautó a Renault Twingo rokona.

 
Az új modellek könnyen felismerhető arcot kaptak, a fényszórók nagyobbak, mint korábban, és méhsejt mintázatú hűtőmaszkot fognak közre. A tridion biztonsági cella megmaradt, meglétére az eltérő szín hívja fel a figyelmet. A formatervet házon belül készíttette el a Daimler konszern, a formákért az a Kai Sieber felelt, aki a Mercedes V-osztályt is papírra vetette.
 
 
 
A Fortwo és a Fourfor is ugyanarra a padlólemezre épül, mint a Renault Twingo, és az alkatrészeik zöme is megegyezik. Mind a három kocsiban hátul, keresztben van elhelyezve a motor, ami a hátsó kereket hajtja. A Fortwo a Smart franciaországi gyárában, a Forfour a Renault szlovéniai gyárában készül majd, utóbbi a Twingóval közös gyártósoron.
 
A harmadik generációs új Fortwo és a második generációs Forfour csak az ajtók számában különbözik, korábban a Forfour a Mitsubishi Colt műszaki tartalmát kapta meg, ami egy hagyományos kiautó volt orrmotorral és fronthajtással.
 
Az új Forfour négy ajtóval és négy üléssel rendelkezik, míg a kisebb testvérnek csak fele ennyi ülőhelye és ajtaja van. Hogy hátulról meg lehessen különböztetni a két modellt, a Fortwo osztott csomagtérajtót kapott, amit szűk helyeken is ki lehet nyitni, a Forfouré viszont hagyományos, egy részből áll, és kihasználja az alacsony rakodóperem előnyeit.
 
A Fortwo hossza 2695 mm, magassága 1550 mm, ezek pontosan annyik, mint az előd esetében, viszont a tengelytáv 8 mm-rel, a szélesség pedig 100 mm-rel megnőtt. Az új Fourfor hossza 3490 mm, ez 255 mm-rel kevesebb, mint az elődnél, viszont 795 mm-rel hosszabb, mint a Fortwo-é, és ebből 621 mm a tengelytáv növelésére szolgált. Az összes szériaautó közül a Fortwo-nak van a legkisebb fordulóköre (6,95 méteres átmérőjű), de a Forfour sem nevezhető nehezen manőverehetőnak a maga 7,3 méteres értékével.
 
A fejlesztési költségek alacsonyan tartásai miatt nem készítettek dízelmotort a kocsikhoz, mindkét modellt a Mitsubishi fejlesztésű 71 lóerős, egyliteres, háromhengeres szívómotorral, vagy a Renault-fejlesztésű 0,9 literes, szintén háromhengeres, 90 lóerős benzines turbómotorral lehet megvenni. Később egy 60 lóerős alapmotor, egy 110 lóerős sportváltozat, és a Teslával közösen fejlesztett villamos hajtásrendszer is megjelenik a kínálatban. Hatalmas előrelépés történt a váltók terén: a korábbi, rángatós, egykuplungos robotizált automata helyett ötfokozatú kézi vagy hatfokozatú duplakuplungos automataváltó rendelhető majd, mindkettőhöz széria a start=stop rendszer.
 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.27
Ünnepélyes keretek között aláírt együttműködési megállapodással indult hivatalosan útjára a Magyar....
2025.01.27
Története során először került fel a győri Széchenyi István Egyetem a Times Higher Education....
2025.01.27
Sébastien Ogier a saját rekordját döntötte meg azzal, hogy tizedszerre aratott győzelmet Monte-....
2025.01.27
A Budapesti Regionális Nyomozó Ügyészség indítványára a bíróság letartóztatta azt a Pest vármegyei....
2025.01.27
A svájci Zermatt még a 80-as években hozott döntést arról, hogy a város lakói végleg lemondanak a....
2025.01.27
A példátlan ütemű technológiai fejlődés és a mesterséges intelligencia korában a jövőbiztos tudás....
2025.01.27
Két hazai nagyvárossal közösen pályázott az egyetem döntéstámogató megoldások fejlesztésére. ..
2025.01.27
A KDH ( Kereszténydemokrata Mozgalom) képviselőcsoportja azt szeretné elérni, hogy a....
2025.01.27
A légszennyezettségi mérések szerint a bécsi levegő tisztasága az utóbbi évek legjobb eredményeit....
2025.01.26
A veterán francia péntek óta állt az élen, és a vezetést a trükkös, több kiesést hozó utolsó napon....