Opel Astra
Az Opel a privát ügyfélcsapatok számára fejlesztette ki az Astra TCR versenyautót, amely a Touring Car Racing sorozatban fog versenyezni 2016-tól kezdve, de akár olyan hosszútávú versenyeken is láthatjuk majd, mint a legendás Nürburgringi 24 órás.
A versenyautó mozgatását a kétliteres turbómotor átdolgozott, 330 lóerős változatára bízták, amelynek nyomatéka 420 Nm. Mivel alapos tömegcsökkentésen esett át az utcai változathoz képest a TCR verzió, a motornak mindössze 1200 kilogrammot kell majd mozgatnia. Az erőt egy hatfokozatú, szekvenciális váltó továbbítja az első kerekekre, a versenyző a kormányra tett fülekkel válthat a fokozatok között. Visszaváltáskor a rendszer automatikus gázfröccsökkel segíti a vezető abban, hogy stabil maradjon a féktávon az Astra.
A megállásról elöl 378 mm átmérőjű, hatdugattyús, hátul 265 mm átmérőjű, kétdugattyús fékek gondoskodnak, az első-hátsó fékerő-elosztást a vezető az utastérből állíthatja. Természetesen a futómű geometriája és csillapítása teljes mértékben beállítható az adott versenypályához. Az aero-csomag egy állítható első koptatót, és egy sztenderdizált hátsó szpojlert tartalmaz, amely az összes TCR versenyautón egyforma. Az ABS és az ESP használata nem engedélyezett a sorozatban.
Az Opel a régi versenysportos partnerével, a Kissling Motorsporttal együtt fejlesztette az autót, amelynek darabjáért 95 ezer eurót, azaz 29 millió forintot kérnek. Az első tesztekre október végén kerül sor.