Detroiti Autószalon
Az A4 limuzin és kombi (Avant) után logikus lépés volt az Auditól, hogy az Allroad Quattróval folytassa a típusváltozatok bemutatását. Az Allroad futóműve 34 mm-rel meg van emelve a normál Avantéhoz képest, így könnyebb terepen, földúton is jól elboldogul. Természetesen széria a mechanikus, nyomatékérzékeny Quattro összkerékhajtás, ami mindig oda továbbítja a nyomatékot, ahol nagyobb a tapadás.
Kívülről könnyű megkülönböztetni az Allroad-ot a normál változatoktól, mivel nem csak magasabb azoknál, de a kerékjáratokat, küszöböket és az áttervezett lökhárítókat fényezetlen műanyag védőelemek borítják, egyedi megjelenést kölcsönözve a járműnek. A speciálisan az Allroad számára tervezett felnik 17, 18, vagy 19 colos méretben kérhetőek.
Öt dízel és egy benzinmotorral lehet majd megvenni a kocsit, a teljesítményskála 150-től 272 lóerőig terjed. Csak a legerősebb motorhoz, a háromliteres, V6-os TDI-hez adnak nyolcfokozatú Tiptronic automatát, a többi motorhoz hatfokozatú kézi, vagy felárért hétfokozatú duplakuplungos S-Tronic jár.
Az Allroad modellben megjelent egy új állás az üzemmód-választó Drive Select menüben: az off-road. Ez nemcsak a gázpedál, a váltó, és a futómű, de még az ESP és az ABS beállításait is a terepezéshez igazítja. Az A4 Allroad Quattro értékesítése nyáron kezdődik, az alapára Németországban 44750 euró lesz.