WRC
A szűkös büdzsével rendelkező angol csapat tavaly egy igazi szupersztárt igazolt Ott Tänak személyében, aki két győzelmet szerzett, de a világbajnoki címre nem volt reális esélye a sorozatos műszaki hibák miatt. A 2019-es világbajnok a szezon végén vissza is ment a Hyundai-hoz, a még sikertelenebb szezont futó Pierre-Louis Loubet pedig szintén elhagyta az M-Sportot, így Malcolm Wilson jövőre ismét két fiatalnak ad lehetőséget, hűen a csapat hagyományaihoz.
Az M-Sport megalakulása óta a fiatal tehetségek felkutatására specializálta magát, a félgyári Ford-csapat sokszor biztosít lehetőséget számukra, hogy a WRC-ben a legmagasabb szintű versenyzőkké fejlődhessenek és tapasztalatot gyűjthessenek. Mindkét pilóta, akit a csapat 2024-re választott, rendelkezik már tapasztalattal a Ford Puma Rally1-essel, így nem irreális elvárás velük szemben, hogy ezt kihasználva rögtön a januári szezonnyitón, Monte-Carlóban pontokat szerezzenek.
Adrien Fourmaux visszatérése a Rally1 kategóriába egy sikeres év után következik a francia pilóta számára. Számára a 2023-as év legnagyobb elismerése minden bizonnyal a Brit Rali Bajnoki cím volt, amelyet megérdemelten szerzett meg a Ford Fiesta Rally2-vel, miután egymás után öt győzelmet aratott a murvás és aszfaltos felületeken. A vb-n a Szardínián kis híján megszerzett győzelmet hamarosan egy jól megérdemelt második helyezéssel feledtette el a gyors finn pályákon. A WRC2-es szezonját pedig egy domináns kategóriagyőzelemmel zárta a Közép-Európai-ralin októberben. Aztán jutalomból a szezon utolsó versenyére visszaülhetett a Rally1-es hibrid Pumába, de sajnos a szakadó esőben egy vízátfolyás miatt már az első napon árokba csúszott, amivel a 2022-es autótöréseit idézte.
Grégoire Munster, aki a 2023-as év elején a csapat új arca volt, mostanra már jól beilleszkedett az M-Sportba. A luxemburgi a számára sikeres és következetes év után most olyan helyzetben van, hogy a 2024-es szezon egyik legígéretesebb fiatal versenyzője lehet. Eddigi eredményei között szerepel két belga junior bajnoki cím, valamint számos top5-ös helyezés a WRC2-ben, mióta 2022-ben debütált a kategóriában. Munster folyamatosan fejlődött a tavalyi szezon során, ami egy WRC2 Challenger-győzelemben csúcsosodott ki Görögországban. A szezon korábbi szakaszában a Junior WRC kategóriagyőzelmet is megszerezte Észtországban, egy Fiesta Rally3 volánja mögött.
Munster teljesítménye később lenyűgözte csapatot a debütáló Rally1-es versenyein Chilében és Közép-Európában. Chilében keményen küzdött azért, hogy jó viszonyba kerüljön a Pumával, és ezt a Közép-Európában kamatoztatta, amikor az eddigi legjobb WRC-szakaszon elért idejét érte el egy negyedik helyezéssel.
Mindkét pilóta ott lesz a jövő hónapban a Monte-Carlo-rali rajtjánál a Ford Pumával, amelynek új festése az az Egyesült Királyságban rendezendő Autosport International Show-n, január 12-én mutatkozik majd be a nagyközönségnek.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!