parkolás
Sima elmondta, hogy: „Úgy döntöttünk, hogy folytatjuk az utat, amelyet 1993-ban megkezdtünk a parkoló matrica bevezetésével. Ezért a fizetési kötelezettséget ki kell terjeszteni azokra a kerületekre is, ahol jelenleg nincs ilyen.“ Nem lesz állami törvény, amiről az elmúlt hetekben újra és újra tárgyaltak, és amellyel a város központilag meghatározhatná a parkoló matrica megoldásait. A közlekedési tanácsos szerint ez jogilag nem lehetséges, mert akkor nem lehet maximalizálni a parkolási időt, és előfordulhat, hogy valaki akár négy héten át is egy helyen parkolhatna. Ez nem lenne ideális, ezért a döntés a kerületekre marad.
Fotó: www.wien.info.hu
Kezdetben nem jelent meg olyan parkolási zónamodell, amely szerint a várost árzónákba sorolják – három zónát tárgyaltak: belváros, a Gürtelen belül, valamint azon kívül. Ez egy parkolójegy-megbeszélés lehet, amelyet jelenleg még nem tartottak meg. Először nyílik lehetőség parkolóhely-kezelés megoldására – hangsúlyozta Sima.
A sajtótájékoztató azt mutatta, hogy az SPÖ által vezetett kerületek nem fognak ellenállni. Sima mellett ott volt még Simmering vezetője, Thomas Steinhart, floridsdorfi kollégája, Georg Papai, a Donaustadtból Ernst Nevrivy és Liesingből Gerald Bischof is. Csak a hietzingi kerületi vezető, Silke Kobald (ÖVP) volt távol. Már beszélgetett vele – mondja Sima. Arra számít, hogy senki sem akar az egyetlen kerület lenni, amely nem vezet be parkoló matricát.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!