Interbrand
"A Hyundai célja, hogy ne csupán autóipari márka legyen, hanem életmód márkává váljon. Ezért a “Modern Premium” márkaépítési irányzatra támaszkodva olyan új autós univerzumokba költözünk, melyek lehetővé teszik az emberek számára, hogy minden érintkezési ponton megtapasztalják a márka értékét. – nyilatkozta Wonhong Cho - a Hyundai marketingért felelős vezérigazgatója. "Márkánk filozófiája és a jövőbeli mobilitás megtervezése a márka értékének emelkedését eredményezte. Továbbá, kreativitásunk és innovációink – a minőséget, a technológiát és az árat kiegészítve – a jövőben a fenntartható márkafejlődés eléréséhez segítenek minket."
A Hyundai világszerte 4,86 millió gépjárművet értékesített és a globális autóipari rangsorban az Audi, a Nissan, a Volkswagen és a Porsche előtt a hatodik helyen áll. Ez az eredmény a Dél-Koreában vezető autógyártó számára egy exponenciális növekedési időszakot követ, mely 2005 óta négyszeresére emelte márkaértékét: 3,5 milliárd dollárról a jelenlegi rekordértékéig.
"A Hyundai folyamatosan növekvő, fenntartható márkaépítésének kulcsfontosságú eleme az volt, hogy a nehéz piaci feltételek ellenére a vállalat elkötelezte magát a “jövőbeli mobilitás” víziójának kidolgozása mellett," - nyilatkozta Mike Rocha, az Interbrand márkaértékelési részlegének globális igazgatója. "A Hyundai hihetetlenül keményen dolgozik azért, hogy megvalósítsa a “jövőbeni mobilitás” jövőképét azáltal, hogy a “Modern Premium” márkairányzat nevében megfizethető, autonóm vezetési technológiát és kapcsolódási lehetőséget teremt mindenki számára."
Megnövelt termék-versenyképesség
Amellett, hogy megőrizte a legmagasabb minõség közvetítőjének hírnevét a nagy piacokon, a Hyundai megerõsítette globális termékportfólióját is, elindítva az új Kona kompakt SUV-ot. A ‘The new Species’ (“új fajok”) szlogennel forgalmazott új modellre a hazai piacon történő bevezetését követő első hónapban több mint 10.000 előrendelés érkezett, kiemelve a modell sikerpotenciálját ebben a gyorsan növekvő szegmensben.
A Hyundai az i30N-t is piacra dobta, mely a márka nagyteljesítményű N sorozatának első modellje. Az új autó a Hyundai motorsportban való részvételén alapszik, annak bizonyítására, hogy az új autók fejlesztésének középpontjában az élvezetes vezetési élmények kívánalma áll.
A jövőbeli mobilitás kidolgozott terve
Ez az év a Hyundai jövőbeli irányvonala körvonalazásának szempontjából is jelentősnek számít. A márka meghatározta tervét a jövő gépjárműveinek világába való költözésének kivitelezésére, mely 15 környezetbarát jármű piacra dobását jelenti 2020-ig, köztük az IONIQ Electric-et és a hamarosan megjelenő üzemanyagcellás elektromos járművet. A márka a jövőre összpontosító IONIQ projekt és a külső partnerekkel folytatott nyílt innovációs együttműködés révén is elősegíti a megfizethető autonóm vezetési és kapcsolódási technológiák kutatását.
Márkaélmény közvetítése világszerte
A Hyundai továbbra is, a világ minden táján egyedülálló vásárlói tapasztalatokkal gazdagítja a márka identitását, beleértve a Tate Modern (London) és a Los Angeles County Museum of Art (LACMA) szépművészeti múzeum nagy művészeti létesítményeinek hosszú távú szponzorálását. Ezen kívül a Hyundai megnyitotta legnagyobb Hyundai Motorstudio bemutatótermét Goyangban, Dél-Koreában, ahol interaktív márkaélményt nyújtva lehetővé teszi az ügyfelekkel való közvetlen kommunikációt a különböző innovatív témákról és a jövő technológiáival kapcsolatban.
A Hyundai “modern premium” márkafilozófiáját globális marketingkampány-sorozatával a márka ugyancsak erősíti. A "Better Super Bowl" kampányfelvételét az NFL szezondöntőjén forgatták. Műholdas technológia és 360 fokos merülőhüvelyek segítségével pedig a katonaság tagjai számára is lehetővé tették, hogy a játékot szeretetteikkel együtt követhessék figyelemmel. A közvetítést több mint 41 millió néző tekintette meg és kreativitásának, valamint előadásmódjának köszönhetően fantasztikus véleményeket kapott
Szintén a Hyundai márkájának nemzetközi közönséghez való eljuttatását szolgálja a "Shackleton's Return" (Shackleton visszatérése) elnevezésű kampány, mely végigkövette a legendás sarkkutató, Sir Ernest Shackleton unokáját, ahogy egy hagyományos 2,2 literes dízel Santa Fe-vel felfedezi az Antarktiszt. A kampány videója a feltöltésétől számított két hónapon belül meghaladta a 140 millió megtekintést a YouTube-on, ami az autóipari kampányok között a legmagasabb számú megtekintést jelenti.
A Hyundai rangsorbeli helyezése az elmúlt évtized során (Interbrand)
Év |
Összesített rangsor |
Márkaérték (milliárd USA dollár) |
2017 |
35 |
13.2 |
2016 |
35 |
12.5 |
2015 |
39 |
11.3 |
2014 |
40 |
10.4 |
2013 |
43 |
9.0 |
2012 |
53 |
7.5 |
2011 |
61 |
6.0 |
2010 |
65 |
5.0 |
2009 |
69 |
4.6 |
2008 |
72 |
4.8 |
2017 Top 10 gépjárműgyártói (Interbrand)
Rangsor |
Vállalat |
Márkaérték (milliárd USA dollár) |
1 |
Toyota |
50.3 |
2 |
Mercedes-Benz |
47.8 |
3 |
BMW |
41.5 |
4 |
Honda |
22.7 |
5 |
Ford |
13.6 |
6 |
Hyundai |
13.2 |
7 |
Audi |
12.0 |
8 |
Nissan |
11.5 |
9 |
Volkswagen |
11.5 |
10 |
Porsche |
10.1 |
Az Interbrand rangsorolásait a vállalatok pénzügyi mérlegeinek használatával, valamint marketingtevékenységeik áttekintése alapján számolják, miközben minden egyes márka potenciális nyereségét is tükrözik.