hajótűz

Az első hajózási társaság, amely betiltotta az elektromos autók szállítását

2023.02.03.

Lassan egy éve lesz, hogy a Felicity Ace elsüllyedt, fedélzetén a Volkswagen-konszern négy ezer autójával. Úgy tűnik, nem marad hatástalan az elektromos autók kigyulladása – írja a Kronen Zeitung.

A Felicity Ace 2022. március 1-jén süllyedt el körülbelül 4000 autóval a fedélzetén, miután két héttel korábban tűz ütött ki a fedélzeten. (Kép: Portugál Haditengerészet)

Közeleg a Felicity Ace elsüllyedésének évfordulója, amikor egy komp kiégett és elsüllyedt, fedélzetén mintegy 4000 autóval. Most egy első hajózási társaság megtiltja az elektromos autók szállítását a hajóikon. Az ok valószínűleg a kigyulladt elektromos járművekből eredő veszély.

Az elektromos autók nem gyulladnak ki gyakrabban, mint a belső égésű motoros járművek, éppen ellenkezőleg. Ezek oltása azonban sokkal bonyolultabb. Ezért a Havila Kystruten hajózási társaság minden e-autót, hibridet és hidrogénautót kitilt a fedélzetről. A hagyományos autók tüzével ellentétben az esetleges akkumulátortüzet a személyzet nem tudja eloltani – mondta Bent Martini ügyvezető igazgató. Veszélyt jelent a fedélzeten tartózkodó emberekre és a hajóra is.

Egy norvég hajózási társaság hirdeti ki az elektromos tilalmat - Norvégia igazi e-autó ország: 2020-ban az újonnan regisztrált autók csaknem 80 százaléka elektromos meghajtású volt. A Havila Kystruten jelenleg két, márciustól négy hajóval szállít árut és embereket, elsősorban turistákat.

A Havila hajók fedélzetén nagy akkumulátorcsomagok vannak, időnként árammal is működhetnek, és a part menti útvonalon közlekedő legkörnyezetbarátabb hajók közé tartoznak - írja a "BusinessPortal Norway". Ezek az akkumulátorok azonban elszigetelt, tűzálló helyiségekben vannak elhelyezve, speciális tűzvédelmi rendszerekkel.

A Havila Capella fedélzetén már nem engedélyezettek elektromos autók. (Kép: Havila Kystruten )

Autósok figyelem!

Ha autóval szeretne felszállni Norvégiában hajóra, előzetesen érdeklődjön. Egyrészt más hajózási társaságok követhetik a Havila Kystruten példáját, másrészt a szolgáltató a belsőégésű járművek forgalmát is korlátozza. Ezeket csak Bergenben és Kirkenesben rakják feé és rakják ki.

A hajókra vonatkozó alapvető e-autó-tilalom aligha várható. A TT Line például ezzel ellentétes megközelítést alkalmaz: a "Green Line" hajókat töltőállomásokkal szerelték fel, ahol az utasok 20 vagy 40 kW-os egyenárammal (két- vagy egyszemélyes tartózkodás esetén) vagy 11 kW-os váltakozó árammal tölthetik fel elektromos autóikat.

A TT fedélzetén azonban nincs speciális oltási technológia az e-autók számára.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.16
Alagútban sokkal veszélyesebb közlekedni, mint a nyílt úton, ezért fontos tudni a szabályokat és a....
2025.02.16
A Toyota Mobility Foundation a franciaországi Vichy városával összefogásban olyan, több lábon álló....
2025.02.16
Vasárnap hajnalban a Csapról Bécsbe tartó Hortobágy EuroCity (EC 140) a Sóstóhegy megállóhelynél....
2025.02.16
A világ egyik leggyorsabb, legritkább hiperautója a Koenigsegg Jesko. Akkor mégis mit keres porosan....
2025.02.15
Télen kell kabriót, és motort venni! Tartja az ősi bölcsesség. Amiben van is ráció, hiszen a....
2025.02.15
A német gyártó egy rózsával borított elektromos hot hatch-et állított ki Londonban a szerelem....
2025.02.15
1,4 milliárd dolláros adótörvény miatt – írja az orf.at.   ..
2025.02.15
A bajor prémiumgyártó a világ legnagyobb olyan járműflottájával rendelkezik, amelynek tagjai OTA....
2025.02.15
Néhány hét múlva indul a Flórián téri felüljárók felújítása, ami hosszú hónapokra jelentős forgalmi....
2025.02.15
Divatos, látványos kütyük nélkül is hozza a jövő élménydús, könnyed vezetési élményét az Ioniq 5,....