Audi A6

Az „e-volúció” következő lépcsőfoka - Audi A6 e-tronconcept

2021.04.21.

Eltökélten folytatja az elektromos mobilitás felé vezető „e-volúcióját” az Audi, s nagysorozatú, tisztán elektromos hajtásrendszerű modellek innovatív családjának előfutáraként a 2021-es Sanghaji Autószalonon (AutoShanghai 2021) bemutatja négyajtós Audi A6 e-tronconcept tanulmányát. 

Teljes egészében új fejlesztésű műszaki alapként a Prémium elektromos platform (Premium Platform Electric; PPE) szolgál a jövőben, amelynek technikájával 2022 végétől érkezhetnek az első szériamodellek a C-, később pedig a B-szegmensbe is. Ezek között – újdonságként az elektromos járművek piacán – egyaránt szerepelnek majd megnövelt szabadmagasságú SUV-modellek, illetve olyan alacsonyépítésű, dinamikus stílusú típusok, mint például a jövőbeni Audi A6 e-tron - írja a márka közleménye.

Az Audi A6 emblémájával a koncepciómodell egyértelműen hangsúlyozza, hogy a márka felsőkategóriájú modellcsaládjának tagja. 1968 óta, s egészen 1994-ig Audi 100 néven képviselte e modell a márkát a világ egyik legnagyobb értékesítési darabszám jellemezte piaci szegmensében. Először a Limousine, az Avant és az allroad érkezett meg, később pedig az A7 névre keresztelt Sportback tette teljessé a modellcsaládot. Az elektromos hajtás mindenesetre már hagyomány az Audi A6 számára, egy 2011-es teljes-hibrid változat után ugyanis 2019-ben már a jelenlegi Audi A6 TFSI e debütált hálózatról tölthető hibridhajtással (Plug-in Hybrid) és akár 91 kilométer (WLTP) tisztán elektromos hatótávval.

A jelenlegi Audi A6 TFSI e modellel ellentétben a 2021-es Sanghaji Autószalonon bemutatott Audi A6 e-tronconcept az Audi irányítása alatt kifejlesztett, jövőbeni Prémium elektromos platform (Premium Platform Electric; PPE) műszaki alapjain már kizárólag elektromos hajtásrendszerrel rendelkezik. A tanulmányautó ugyanakkor új formatervként is debütál, s csupán külső méretei közösek a jelenlegi A6 sorozatéval. A 4,96 méter hosszú, 1,96 méter széles és 1,44 méter magas modell karosszériája Sportback változatként született, vonalvezetése pedig az Audi mai formai nyelvének következetes továbbfejlesztése.

A Sanghajban bemutatkozó Audi A6 e-tronconcept külsődizájn-tanulmány azonban jóval több puszta formatervezői ujjgyakorlatnál, karosszériája ugyanis az Audi elkövetkező sorozatgyártású modelljeire utalva egyértelműen jelzi, milyen dinamikus és elegáns megjelenés jellemzi majd a négykarikás márka tisztán elektromos felsőkategóriájú modelljeit.

A PPE-technika arról is gondoskodik, hogy e vonalvezetés ígérete hozzá illő dinamikában és a háztartás első számú autójának megfelelő mindennapos használhatóságban nyilvánulhasson meg. Mindez nem kevesebbet jelent, mint hogy hajtásrendszer- és modellváltozattól függően az Audi A6 e-tron a jövőben több mint 700 kilométeres hatótávval (a WLTP szabvány szerint) győzheti meg az ügyfeleket. A sorozat legerősebb képviselői emellett kevesebb, mint négy másodperc alatt teljesítik majd a 0-100 kilométer/órás sprintet.

„E”, mint e-tron és „E”, mint elegáns – a formavilág

Külső méretei egyértelműen a felsőkategória képviselői közé sorolják az Audi A6 e-tronconcept tanulmányt, 4,96 méter hosszúsága, 1,96 méter szélessége és 1,44 méter magassága a jelenlegi Audi A6/A7 sorozat tagjaiénak felel meg. Emellett már első pillantásra nyilvánvaló: a sportos arányok és az elegáns vonalak a márkára jellemző kupé-farkialakítással együtt egyaránt a szélcsatornában születtek.

Az aerodinamika mindig is kulcsfontosságú elem az Audi felsőkategóriában írt hosszú sikertörténetében. Igazi legendává vált az Audi 100/C3, azaz kora összes járműkategóriája aerodinamikai világbajnoka.Légellenállási együtthatója (cw) 0,30, amivel az Audi már 1982-ben messze felülmúlta versenytársait – s tette még sok éven át. Az Audi 100 harmadik generációja áramvonalasan ívelő formáival hosszú távon forradalmasította a felsőkategória mindaddig tradicionális formatervezését.

Az Audi A6 e-tronconcept új fejezetet ír ebben a sikertörténetben, ismét bizonyítva, hogy a forma és a funkció mindenkor tökéletes szintézist alkot a négykarikás márkánál. A 0,22-os légellenállási együttható (cw) példaértékű az elektromos hajtásrendszerű modellek C-szegmensében. Az alacsonyabb légellenállás egyfelől kisebb energiafogyasztást, így nagyobb hatótávot jelent, másfelől a szélcsatornában finomított formákból ezúttal is a legapróbb részletekig organikus dizájn született, a legszínvonalasabb eleganciával és harmóniával.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.29
Matrózruhás sofőrök vezették a valaha készült legritkább és legfurcsább buszt, melynek egyetlen....
2025.01.29
Több mint 2,3 millióan utaztak 2024-ben a Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) járatain, ami 178 ezerrel....
2025.01.29
Ötéves csúcsot értek el az autóeladások Oroszországban tavaly, két évvel az után, hogy az ottani....
2025.01.29
A 2020-ban a Škoda első, a Volkswagen-csoport moduláris villamosítási eszközkészletén (MEB) alapuló....
2025.01.29
Az idén megújult Volkswagen Tiguan továbbra is az egyik legjobb ajánlat a kompakt szabadidő-autók....
2025.01.29
Morenth Péter 2021 novembere óta tölti be a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) elnöki tisztségét,....
2025.01.29
Az új Peugeot E- 3008 modellre bevezetése óta több mint százezer megrendelés érkezett be, és ez....
2025.01.29
A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) adatai szerint az idei évre 1,4 millió darab....
2025.01.29
Minden idők legnagyobb forgalmát érte el a Volvo – jelentette be a svéd prémiummárka magyarországi....
2025.01.29
Az Aero Over nevű japán tuningcég gondolt egy merészet, és a Japánban kapható Toyota Crown Sport....