Audi e-Tron
Az éves gyűlésen Ruper Stadler igazgatótanács-elnök elmondta, a dízelkrízisre reagálva a többiekhez hasonlóan egyre inkább igyekeznek az elektromos technológia felé nyitni: körülbelül 40 milliárd eurót fektetnek az elektromos mobilitásba, az autonóm vezetéstechnikai rendszerek fejlesztésébe és a digitalizációba.
Az ingolstadti székhelyű Audi körülbelül 800 ezer elektromos és plug-in hibrid modellt szeretne eladni 2025-ig. A Roadmap E kódnévvel ellátott stratégiának megfelelően minden Audinak lesz hibrid vagy tisztán elektromos változata is. A sorozat első képviselője a 2018 őszén bemutatkozó Audi e-tron lesz, egy teljesen elektromos szabadidő-autó. A legújabb mérési ciklusok szerint hatótávja meghaladja a 400 kilométert. Gyorstöltőknél, 150 kW-os töltési teljesítmény mellett a modell fél óra alatt teljesen feltölthető.
20 új, elektrifikált Audi
A második elektromos autó az Audi e-tron Sportback lesz 2019-ben, ezt egy évvel később az e-tron GT debütálása követi majd az Audi Sport jóvoltából. 2020-tól a kompaktok között is szeretne elektromos hajtású járművet látni az Audi.
A több mint 20 új, elektrifikált modell alapját a Modular Electric Drive Kit adja majd a Volkswagen anyavállalattól, az elektromos platform pedig a Porschéval közös fejlesztés lesz.
Ezen átalakulás mást is maga után von a márkánál, ugyanis új integrált IT platformot és digitális szolgáltatásokat szeretnének létrehozni prémium elektromos járműveikhez. Olyat, amely az összes Volkswagennél is használható, emellett árban vonzó – mint megtudtuk, ez a jövő mobilitásának kulcsa.