Aston Martin
Képek forrása: Aston Martin
Az elmúlt évtizedben a brit gyártónak volt már dolga pénzügyi nehézségekkel. Ennek ellenére az Aston Martinnak sikerült megváltoztatnia helyzetét Lawrence Strollnak - is - köszönhetően, és olyan nagyszerű modelleket hozott a piacra, mint a DB12, a DBX és a Vantage. Ám idén a múltban aratott sikerek ellenére sem sikerül elérniük a kitűzött célokat.
A Reuters-nek adott interjújában Adrian Hallmark, az újonnan kinevezett vezérigazgató elmondta, hogy a vállalat az eredetileg tervezett célnál 1000-rel kevesebb autót szállít majd le a vevőkhöz 2024-ben és nem fogja elérni a 40 százalék körüli bruttó haszonkulcsot sem. Az Aston célja 7000 darab autó leszállítása volt idén - amely egyébként jelentős előrelépés lett volna a 2023-as 6620-hoz képest - de ez biztosan nem fog összejönni.
"Szinte tökéletes végrehajtás kellett volna ahhoz, hogy teljesíteni tudjuk a 2024-re kitűzött céljainkat" - mondta Hallmark az interjúban. "Azonban teljesen világossá vált számunkra, hogy határozott lépéseket kell tennünk a termelési mennyiségeink kiigazítása érdekében."
A vezérigazgató az ellátási láncban felmerülő problémákra hivatkozott, különösen az áradásokra és a tüzekre, amelyek az Aston Martin több beszállítóját is érintették Európa-szerte. Az év elején történő nagy svájci árvíz leállásra kényszerítette a termelést egy olyan alumíniumbeszállítónál, ami még a BMW-nél, a Jaguarnál, a Land Rovernél és a Porschénél is gondot okozott.
A 2025-ös év azonban jóval jövedelmezőbb lehet a márka számára, mivel olyan modelleket dobnak piacra, mint az új Vanquish és a Valhalla, valamint a DBX is kap majd egy frissítést. Az Aston Martin a fent említett innovációk mellett visszavett az ambíciózus elektromos autós terveiből, és azt ígéri, hogy még a 2030-as években is folytatja majd a belső égésű motoros autók értékesítését - ami remélhetőleg majd a jövőben is felkelti a rajongók érdeklődését.