biztonság

Az Alfa Romeo Giulia ötcsillagos minősítést ért el az Euro NCAP töréstesztjén

2016.06.23.

Az Alfa Romeo Giulia ötcsillagos eredményt ért el az Euro NCAP nagy presztízsű ütközésbiztonsági vizsgálatán. A modell 98 százalékos teljesítményt nyújtott a felnőtt utasvédelem terén: ilyen magas pontszámot soha egyetlen autó sem ért el, még a 2015-ös, szigorúbb értékelési rendszert figyelembe véve sem.

Az Alfa Romeo új sportszedánja két pillérre támaszkodva érte el kiemelkedő eredményét: egyrészt az innovatív biztonsági rendszerek széles körének alkalmazása révén, másrészt az ultra kis tömegű anyagokat,  szénszálas kompozitokat, alumíniumot és alumínium ötvözeteket alkalmazó, ezáltal könnyű, mégis merev vázszerkezetnek köszönhetően.

Az Euro NCAP minősítése fontos elismerés, amely igazolja az Alfa Romeo különösen jelentős erőfeszítéseit, amelyekkel a közlekedés minden résztvevője számára maximális biztonságot kíván szavatolni. 

A legkifinomultabb funkciók között említést érdemel az IBS integrált fékrendszer, amely számottevően lerövidíti a féktávolságot (100 - 0 km/óra 38 méteren a Giulia, 32 méteren a Quadrifoglio kivitel esetében); az exkluzív AlfaLink technológiát alkalmazó, fejlett futóműbeállítás, valamint a kategória legközvetlenebb kormányműve: ezek a jellemzők együttesen kiemelkedő úttartást és könnyed, ösztönös irányíthatóságot eredményeznek, függetlenül a forgalmi helyzettől.

Végezetül ami a vezetőtámogató rendszereket illeti, az új Giulia a legmodernebb technológiákat alkalmazza. A ráfutásra figyelmeztető rendszer (FCW) és a gyalogosvédelemmel felvértezett, autonóm vészfékezési rendszer (AEB) például alapfelszerelés a Giulia minden kivitelében. A radaros érzékelő és az első szélvédőbe beépített kamera segítségével működő rendszerek észlelik, ha akadály vagy jármű kerül a Giulia tervezett nyomvonalára, és figyelmeztetik a vezetőt a várható ütközésre. Amennyiben a vezető nem reagál kellő időben, a rendszer önállóan fékezve segít elkerülni az ütközést vagy enyhíteni annak következményeit.

A gyalogosfelismerő funkciónak köszönhetően az AEB rendszer a radartól és a kamerától kapott információk alapján teljesen önállóan is képes megállítani az autót akár 60 km/óra sebességig. A Giulia minden kivitelében alapfelszerelés a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDW), amely felismeri a véletlen sávváltást, vagy az opcióként mögöttes keresztirányú forgalomfelügyelettel kiegészíthető holttérfigyelő rendszer (BSM), amely érzékelők segítségével felügyeli az autó környezetét, észleli a közeledő járműveket, és ezáltal segít a vezetőnek az előzés biztonságos végrehajtásában, a sávváltásban, vagy a parkolóból történő kiállásban.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.27
Ünnepélyes keretek között aláírt együttműködési megállapodással indult hivatalosan útjára a Magyar....
2025.01.27
Története során először került fel a győri Széchenyi István Egyetem a Times Higher Education....
2025.01.27
Sébastien Ogier a saját rekordját döntötte meg azzal, hogy tizedszerre aratott győzelmet Monte-....
2025.01.27
A Budapesti Regionális Nyomozó Ügyészség indítványára a bíróság letartóztatta azt a Pest vármegyei....
2025.01.27
A svájci Zermatt még a 80-as években hozott döntést arról, hogy a város lakói végleg lemondanak a....
2025.01.27
A példátlan ütemű technológiai fejlődés és a mesterséges intelligencia korában a jövőbiztos tudás....
2025.01.27
Két hazai nagyvárossal közösen pályázott az egyetem döntéstámogató megoldások fejlesztésére. ..
2025.01.27
A KDH ( Kereszténydemokrata Mozgalom) képviselőcsoportja azt szeretné elérni, hogy a....
2025.01.27
A légszennyezettségi mérések szerint a bécsi levegő tisztasága az utóbbi évek legjobb eredményeit....
2025.01.26
A veterán francia péntek óta állt az élen, és a vezetést a trükkös, több kiesést hozó utolsó napon....