Balaton
Kevés az olyan esemény, amelyen egyszerre találkozhatunk az Audi, a Mercedes, az Alfa Romeo és a többi nagy márka logójával miközben nem egy autós kiállításon vagyunk, hanem egy vízen zajló versenyen. Mindez persze nem véletlen, hiszen az autós cégek kommunikációs szakemberei tudják, hogy milliárdos reklám- és turisztikai értéke van a Kékszalag vitorlásversenynek, amely július 14-én 9 órakor rajtol el Balatonfüredről.
A rendezvény magas ázsiójának egyik bizonyítéka az is, hogy az autómárkák mellett, több, pénzintézet, energiaszolgáltató stb. támogatja a magyar hajós csapatokat. Ráadásul ilyenkor olyan nehéz minőségi szállást találni a Balaton partján, mint mondjuk Budapesten Forma-1 idején. A verseny jót tesz a parton található éttermek, kávézók forgalmának is, hiszen ezen a napon több helyen Kékszalag - reggelivel várják azokat, akik a partról szeretnék nézni a verseny egyes pillanatait. Növeli a verseny marketingértékét az is, hogy élő televíziós közvetítés is lesz a versenyről, ráadásul a közösségi médiában s több tucat platformon lehet követni Európa egyik legnagyobb tavi versenyét -nyilatkozta Éskovács Péter, turisztika és kommunikációs szakértő.
Melyik hajónak van a legnagyobb reklámértéke?
Egyes hajók vitorlázatának is több millió forint reklámértéke van, ez az oka annak, hogy a nemzetközi sportszergyártók, számítástechnikai cégek, óragyártók is gyakorta feltűnnek a hajók vitorlázatán. Természetesen a legértékesebb reklámfelületet a nyertes hajók vitorlázata jelenti. Ilyen győztes hajó például Vándor Róbert irányította RSM katamarán, amely tavaly is elsőként teljesítette a távot. Ezzel párhuzamosan több száz egytestű hajó is versenyezik egymással. Ezek közül a legértékesebb vitorlázata a Raffica rendelkezik. Szinte ez az egyetlen magyar hajó, amelynek nem csak Magyarországon, de nemzetközi szinten is komoly reklámértéke van. A svájci turisztikai szakemberek például úgy vélik, hogy vannak olyan hajósok, akik az ottani versenyen csak azért indulnak el, hogy összemérjék erejüket a magyar hajós csapattal. Mások pedig legfrissebb technikai újításaikat szeretnék összemérni, tesztelni a Raffica ellen. Ez az egyik oka annak, hogy a svájci turisztikai szakemberek minden évben különleges fogadtatásban részesítik a magyar csapatot.
Király Zsolt
Király Zsolt Európa elitjében
A Raffica márkaértékét növeli az is, hogy a csapat vezetője idén bekerült Európa öt legjobb kormányosa közé. Mint ismert idén júniusban Svájc egyik legnagyobb kikötőjében, Genfben a 83. alkalommal szervezték meg a Mirabaud Bol d'Or tókerülő versenyt. Az Európa legdrágább versenyhajóit felvonultató megmérettetésen ismét Király Zsolt és csapata győzött, akik sorozatban harmadszor végeztek az élen, így sporttörténelmet írtak. Idén 15:36 perc alatt ismét sikerült az egytestű hajók kategóriájában az első helyen befutniuk a magyaroknak. Ez egyben a harmadik győzelmük három egymást követő évben, így haza hozhatták azt az arany kupát is, amely kizárólag a háromszoros bajnokoknak jár.
A magyar csapat egyébként már korábban is több alkalommal nyert Svájcban. Így olyan eredményeket tudhat magáénak a Raffica kormányosa, amellyel csak öt ember büszkélkedhet Európában. Király Zsolt júniusi győzelmével csatlakozott Ernesto Bertarellihez, Louis Noverrazhoz, Daniel Stampflihez és Yves Detrey-hez az exkluzív vitorlázók klubjához, akik legalább hatszor nyertek Bol d'Or-t. Ezek a nemzetközi eredmények TOP kategóriába emelik Király Zsolt és csapatának reklámértékét.
A hajósoknak szükségük van a támogatásra
Ez a fajta európai márkaismertség az egyik oka annak, hogy a magyar hajó vitorlázatán nemzetközi sportszergyártók, de Európa szintű befektetési csoportok logója is megjelent már támogatóként. Ezek olasz, német, svájci, cseh és természetesen magyar célcsoportok körében szeretnék ismertebbé tenni szolgáltatásaikat. Az ilyen támogatókra egyébként szükségük van a magyar hajósoknak, hiszen egy-egy hajó külföldre szállítása a versenyekre, vagy egy 10-12 fős vitorláscsapat szállásának, étkezésének komoly költsége van, ami szinte elképzelhetetlen támogatók nélkül.
Az először 1934-ben kiírt Kékszalag Európa legnagyobb tókerülő versenye. Tavaly 556 hajó nevezett, hogy teljesítse a légvonalban mintegy 150 kilométeres távot a Balatonfüred-Balatonkenese-Siófok-Tihany-Keszthely-Balatonfüred vonalon. Ez egyébként Európa egyik legrangosabb tókerülő versenye a genfi-tavi Bol d’Or, a német Boden-tavi Rund Um és az olasz Garda-tónál rendezett Centomiglia mellett. A versenyen tavaly több mint ötszáz hajó indult, fedélzetükön közel háromezer Kékszalag - rajongó profi és amatőr hajóssal.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!