IAA München
Merkel gyakran megfordult a frankfurti IAA-n, szinte nem volt olyan német autó, amibe ne ült volna be a vezérigazgatók társaságában. Különös véletlen, hogy miközben először ad otthont München a kiállításnak, a kancellárnak ez lesz az autós búcsúja.
Fotó: Facebook/IAA Münich
Tavaly lett volna esedékes az első müncheni kiállítás, a pandémia azonban közbe szólt. Idén szigorú szabályok szerint, de végre megrendezik. A 3G-as szabály lesz érvényes, a német beoltott, gyógyult és tesztelt szavak kezdőbetűiből hívják 3G-nek, amely jelzi, kiket engednek be.
Egyszerre ötvenezer ember tartózkodhat a kiállításon, a városban szétszórt rendezvényeken pedig 30 ezer.
A kiállítás IAA Mobility néven szeretné újradefiniálni magát. Nem csak autók lesznek, hanem minden, ami a közlekedést jelenti. Erős lesz a kerékpáros szekció, hetven kétkerekű gyártó lesz jelen.
Lesznek nagy hiányzók az autóiparból. Lemondta részvételét egyebek mellett a Toyota, a Fiat, a Chrysler, a Peugeot, a Citroen és az Opel is. A nagy német gyártók azonban ott lesznek, így a Mercedes, a BMW, a Volkswagen és az Audi.
A kancellár Dieter Zetsche-vel, a Mercedes egykori vezérigazgatójával. Fotó: Daimler
A szeptember 12-ig nyitva tartó IAA központi témája a klímasemlegesség. A látogatók több mint 250 új járművet, magasan automatizált és hidrogénes autót próbálhatnak ki a kiállítási terület és az óváros közötti utcákon. A 700 kiállító között nemcsak autógyártók és beszállítók, hanem 70 kerékpárgyártó, valamint induló és informatikai vállalat is szerepel.
Az IAA rendjére 4500 rendőr vigyáz. Mint arról korábban beszámoltunk, harcos baloldaliak és zöldek a kiállítás megzavarására készülnek blokkoljuk az autópartit jelszó jegyében.