Bosch
A Bosch okospedálja automatikusan vibrál, és képes ellenállást kifejteni a nyomó lábra, ha az nem hatékonyan kezeli. A pedál vezérlését összekötötték a navigációs rendszerrel, a motorral és a vezetéstámogató rendszerekkel is, így például akkor is ellenállás fejt ki, ha tudja, hogy olyan éles kanyar jön, amit a vezető még nem láthat.
Hibrid autókban a pedál arra is képes, hogy a jelezze a jobb lábnak, hogy mikor váltott az autó hajtásrendszere az elektromosról a belső égésű motorra. A Bosch szerint ez arra ösztönzi majd a vezetőket, hogy a lehető legnagyobb távot érjék el zéró emissziós módban, ami szintén csökkenti a fogyasztást és a környezet terhelését.
A pedál akkor is képes jelezni, amikor eljött az ideális pillanat a sebességváltásra, és képes a vitorlázó funkcióra is, ami szintén zéró károsanyag-kibocsátással jár, például lejtmenet esetén.
A Bosch aktív gázpedálja segít csökkenteni a fogyasztást, és figyelmezteti a vezetőt a veszélyes szituációkra” – nyilatkozta Stefan Seiberth, a Robert Bosch GMbH benzines hajtásokért felelős divíziójának elnöke. A cég számításai szerint a pedál akár 7 százalékkal is csökkentheti a fogyasztást.
Jelenleg még csak az Audi használja az aktív gázpedált, elsőként a Q7 hibrid változatában.